مدیرجهاد کشاورزی شهرستان ارومیه گفت:40 هزار و 177 هکتار از اراضی زراعی این شهرستان در سال زراعی جاری به کشت گندم دیم و آبی پاییزه، جو و کلزا اختصاص یافته است.

به گزارشخبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه؛ اسکندر علیزاده با بیان این مطلب افزود: 26 هزار و 859 هکتار از اراضی دیم و 12 هزار و 82 هکتار ازاراضی آبی این شهرستان به کشت گندم و یک هزارو 150 هکتار جو و 86 هکتار زیر کشت کلزا رفته است.

وی اظهار کرد: به منظور تداوم کشت پاییزه شهرستان مقدار 2 هزار و 560 تن کود پاییزه از طریق کارگزاران بین کشاورزان شهرستان ارومیه توزیع شده است.

علیزاده با بیان اینکه امسال 2 هزار تن بذر اصلاح شده بین کشاورزان توزیع شده است ، ادامه داد: برای اولین بار بیش از 50 درصد بذور کاشته شده از بذور گواهی شده توسط کشاورزان استفاده شده است.

وی در ادامه گفت: ارقام گواهی شده گندم دیم که در شهرستان کشت شده شامل آذر 2، سرداری و گندم آبی نیز شامل ارقام پیشگام ، میهن بوده و رقم کشت شده کلزا نیز از نوع نپتون است.

علیزاده تاکید کرد: در کشت امسال در مزارع شهرستان ارومیه 6 هزارو 800 هکتار به صورت مکانیزه کامل و 23 هزار و 561 هکتار به صورت نیمه مکانیزه کشت شده است.

انتهای پیام/ب

برچسب ها: اختصاص ، کشت ، زراعی ، ارومیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.