از ابتدای سالجاری تا کنون 98 هزار و 846 رأس گوسفند و بز علیه بیماری آبله واکسینه شده اند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان کرمان گفت: در راستای کنترل وپیشگیری از بیماری های دامی و حفظ بهداشت عمومی جامعه از طریق مصرف گوشت سالم، هر ساله عملیات واکسیناسیون علیه بیماری ویروسی آبله در تمامی گله های گوسفندی موجود در سطح شهرستان کرمان انجام می شود.

دکتر مهدی رادمهر با تأکید بر اینکه همه ساله طبق برنامۀ پیشگیرانه واکسیناسیون رایگان بر علیه بیماری‌های مسری دام توسط اکیپ‌های دامپزشکی انجام می‌پذیرد، افزود: با اجرای عملیات واکسیناسیون علیه بیماری‌های دام، ضمن کاهش دام‌های مبتلا به این بیماری‌ها، سلامت و بهداشت عمومی جامعه نیز افزایش می‌یابد.

وی گفت: بیماری آبله گوسفند و بز از بیماری هایی با واگیری بالا محسوب می گردد که می تواند خسارات اقتصادی سنگین از جمله کاهش تولید شیر ، آسیب به کیفیت پوست و پشم ، سقط جنین و کاهش وزن را تحمیل کند .

رادمهر افزود: از ابتدای سالجاری تا کنون با تلاش اکیپ های دامپزشکی 98 هزار و 846 رأس گوسفند و بز علیه بیماری آبله واکسینه شده اند.

وی بابیان اینکه واکسیناسیون یکی از راه‌های اصلی پیشگیری از بیماری‌های عفونی در دام است، تصریح کرد: علاوه بر واکسیناسیون ، اقدامات بهداشتی و قرنطینه‌ای از قبیل ضدعفونی مستمر دامداری‌ها و عدم انتقال و جابجایی غیرمجاز دام نقش مهمی در سلامت دام و پیشگیری از انتشار ویروس عامل بیماری آبله دارد.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان کرمان با بیان اینکه برای حفظ و ارتقای سطح بهداشت و سلامت جامعه همه مسئول هستیم، از دامداران خواست تا همکاری لازم را با اکیپ‌های دامپزشکی داشته باشند.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.