قلعه تاریخی منوجان به عنوان برگی از شناسنامه تاریخی منوجان است که این روزها بر اثر بی‌توجهی در مرمت وبازسازی حال‌و روز خوشی ندارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، انسان تنها زمانی که با چشم خود بناهای تاریخی در حال تخریب را مشاهده کند می تواند غربت آنها را حس کند.

آثار تاریخی هر شهر بیانگر هویت فرهنگی و تاریخی مردم است که می تواند زندگی و هنر مردمان گذشته را به نسل های آینده انتقال دهد.

بناهایی که هر کدام مربوط به سالیان بسیار دور است و نیاز است که این بناها و خانه های تاریخی برای رسیدن به دست نسل های آینده نگه داری شود.

بسیاری از بناهای تاریخی برای حفظ شدن و پابرجا بودن نیازمند مرمت هستند که مرمت و بهسازی این آثار می تواند در حفظ آنها موثر باشد.

متاسفانه بسیاری از بناهای تاریخی به دلیل بی توجهی و یا کمبود اعتبارات در معرض خطر تخریب قرار دارند و برخی از این آثار تاریخی حال و روز خوشی ندارند وبه فراموشی سپرده شده است.یکی از این قلعه های تاریخی درشهرستان منوجان است که در این حوزه تاریخی- باستانی قرار دارد.

در حال حاضرحدود یک سال از تخریب نمای جلوی قلعه تاریخی (در اثر بارندگی ) می گذرد ولی هیچ اقدامی برای مرمت آن صورت نگرفته که این خود باعث میشود شدت تخریب قلعه افزایش یابد.

قلعه تاریخی منوجان هرچند توجه درخوری بدان نشده است این بنای دوره اسلامی و یکی از آثار شگرف تاریخی ایران است که می تواند نقش موثری در جذب توریسم منطقه بشمار آیدوبه پندار بسیاری معمار ارگ بم معمار این قلعه بوده که این روزها در انتظار توجه میراث فرهنگی است.

در نتیجه با توجه به اینکه قلعه تاریخی منبع عظیمی از فرهنگ، تمدن، تاریخ و قدمت منوجان است ودر مرکز شهر قرار دارد و همچنین در جذب گردشگران نقش بسزای دارد بنابراین مرمت این قلعه یک ضرورت است وانتظار داریم مسئولین امر اعتباری برای مرمت این قلعه تاریخی اختصاص دهند.

یادآورمیشود قلعه تاریخی منوجان یادگاری از دوره ساسانیان و همزاد ارگ بم است که این روزها در سایه بی توجهی حال و روز خوشی ندارد و روزگار کمر آن را شکسته است .

انتهای پیام /ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار