استاندار بابیان این که سهم زائرپذیری قم 55درصداست گفت:با فراهم‌سازی زیرساخت‌های توسعه زائرپذیری می‌توان در زمینه اشتغال درحوزه خدمات گام برداشت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم؛صادقی با اشاره به این‌که یکی از ویژگی‌های متمایزکننده استان ، بحث زائرپذیر بودن آن است که در اهداف کلان بحث توسعه استان همواره مورد توجه بوده، افزود: سهم زائرپذیری در مقوله خدماتی به رقم جالب توجه 55 درصدی می‌رسد که با فراهم‌سازی زیرساخت‌های توسعه امر زائرپذیری می‌توان قدم‌های بسیار خوبی در زمینه اشتغال در حوزه خدمات برداشت. 

وی با تأکید بر اهمیت توسعه بخش خصوصی در ایجاد زیرساخت‎های زائرپذیری، بیان کرد: در این صورت است که می‌توانیم به این 20 میلیون نفر زائر و مسافری که در طول سال به قم وارد می‌شوند خدمات مناسب و ارزنده‌ای ارائه دهیم و هم این‌که به 3 میلیون زائری که به‌طور متوسط سالانه از کشورهای دیگر وارد قم می‌شوند، خدماتی راضی‌کننده داشته باشیم.
 صادقی افزود: در گذشته نیز وعده‌هایی در همین زمینه داده ‌شد؛ اما برخی از آن‌ها عملیاتی نشد. همه باید کمک کنیم که با به فعلیت درآمدن چنین ظرفیتی، شاهد تحول خوبی در استان باشیم.
استاندار خاطرنشان کرد: در سال‌های گذشته گام‌های مناسبی در زمینه ساخت هتل، زائرسرا، اماکن رفاهی و فرهنگی و خدماتی در قم برداشته‌شده که تداوم آن‌ هم سبب تکریم زائر می‌شود، هم با در نظر گرفتن ذائقه و سلیقه مسافران و زائران به اشتغال‌ کمک می‌شود.

 وی با اشاره به این‌که یکی دیگر از مباحث بسیار مهم، بحث شرکت‌های دانش‌بنیان است که زمینه خوبی در این‌باره در سطح استان فراهم است، گفت: در سال‌های اخیر بحث مدرک‌گرایی دامن‌گیر بسیاری از جوانان شده و این در حالی است که کمبود و نبود شغل متناسب با برخی رشته‌های تحصیلی از جمله مشکلات جدی فراروی دولت است که در این خصوص به نظر من توجه به مهارت‌های فنی و حرفه‌ای می‌تواند تا حدود زیادی راهگشا باشد.

صادقی درادامه افزود: به هر صورت در کنار توجه به مقوله آموزش، نکته مهم دیگر این است که از همه ظرفیت‌های بالقوه و بالفعل استان باید در مسیر رونق اقتصادی و اشتغال استفاده کنیم.


انتهای پیام/ش
برچسب ها: زائرپذیری ، قم ، اشتغال ، توسعه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار