استاندار قم با تأکید بر این که شأن و ارزش نخبگان و فناوران استان حفظ شود، گفت: استان قم زمانی توسعه می‌یابد که بتواند با یک نگاه فراگیر از هنر، خلاقیت و کارآفرینی حمایت کند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم؛سیدمهدی صادقی در نشست صمیمی واحدهای فناور پارک علم و فناوری قم از نبود یک سند جامع راهبردی برای توسعه استان انتقاد کرد و افزود: کلید رشد و تعالی در دستان نخبگان و فناوران استان است.

وی با بیان این که ساختار اقتصاد مقاومتی با تکیه و استفاده از مولفه‌های اقتصاد دانش‌بنیان قوام می‌یابد، اظهار کرد: اقتصاد مقاومتی فرآیندی همه‌جانبه و فراگیر است و نباید همه چیز را از دولت خواست.
 
استاندار قم با ابراز تأسف از فراگیر و فرهنگ نشدن اقتصاد مقاومتی در جامعه افزود: آحاد جامعه باید وظایف و نقش خود را در شکل‌گیری و تقویت اقتصاد مقاومتی بشناسند.

صادقی اضافه کرد: هنوز جایگاه علم و فناوری در قم شناخته نشده است. هرچه بیشتر به اهداف و برنامه‌های پارک علم و فناوری توجه کنیم، سود آن به رشد و توسعه استان برمی‌گردد.
 
وی با اشاره رشد کمی و کیفی حوزه‌های فناوری در قم گفت: با تلاش‌های پارک علم و فناوری به عنوان متولی حوزه فناوری استان این پارک در حوزه‌های زیرساختی و محتوایی رشد و توسعه جالب توجهی داشته است.
استاندار قم با اشاره به توصیه‌ها و تأکیدهای متوالی مقام معظم رهبری در حوزه علم و فناوری افزود: شرکت‌های دانش‌بنیان با استفاده از اقتصاد دانش‌بنیان می‌توانند کشور را به اهداف و برنامه‌های مطلوب اقتصادی هدایت کنند.
 
صادقی با تأکید بر این‌که فضای فیزیکی کنونی پارک علم و فناوری در شأن نخبگان و فناوران استان نیست، گفت: درست است که 20 هکتار زمین برای استقرار واحدهای فناور اختصاص یافته، اما در اوضاع کنونی ساخت و تکمیل چنین پروژه‌هایی خیلی سخت و دور به نظر می‌رسد.
 
صادقی، از نخبگان و شرکت‌های فناوری استان خواست با هم‌افزایی و همکاری در ایجاد یک شبکه جامع علم و فناوری بومی فعال باشند.
 
استاندار قم از رشد و توسعه حوزه فناوری نرم در استان تجلیل کرد و گفت: ایجاد مرکز علوم و معارف اسلامی می‌تواند ارزش‌ها و فرهنگ‌های حوزوی را به جهان اسلام ترویج کند.

انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار