استاندار فارس از گسترش روابط استان فارس با کشور مجارستان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ سيد محمدعلی افشانی استاندار فارس در دیدار با رئیس مجلس مجارستان بیان کرد: فارس با وسعت 122 هزار كيلومتر مربع و پنج ميليون نفر جمعيت دارای 29 شهرستان است كه هر كدام دارای یک  فرمانداری و اداره به صورت مستقل است.
 
وی با بیان اینکه دانشگاه شيراز از جمله دانشگاه های مطرح در جهان است ادامه داد: در حدود 260 هزار دانشجو در استان فارس مشغول به تحصیل هستند.
 
استاندار ادامه داد: فارس از مهم ترين استان های كشاورزی در ايران محسوب می شود،که سالیانه يک ميليون تن محصول کشاورزی از قبیل زراعی و باغی در این استان توليد می شود.
افشانی با بیان اینکه فارس دارای 4 هزار و 700 واحد صنعتی كوچک و بزرگ و 65 ناحيه و شهرک صنعتی است، اضافه کرد: فارس به لحاظ معدنی غنی و دارای 39 ماده معدنی است كه از 20 نوع آن به ميزان 40 ميليون تن در سال بهره برداری می شود.
افشانی با اشاره به جذابيت فارس و كشور مجارستان، گفت: فارس با داشتن جاذبه های طبیعی کم نظیر در زمينه توريسم و ثبت چهار اثر جهانی و بيش از سه هزار اثر ثبت شده ملی می تواند در زمینه گردشگری ارتباط بیشتری را با کشور مجارستان برقرار کند.
انتهای پیام/ن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.