تب مالت در سیستان و بلوچستان کاهش یافته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان،معاون فنی مرکز بهداشت سیستان و بلوچستان گفت: با تلاش تیم‌های سلامت شاهد کاهش 45 درصدی بیماری تب مالت در حوزه دانشگاه علوم پزشکی زاهدان هستیم.

به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان، مهدی زنگنه افزود: تب مالت با علائم مختلفی در بدن افراد ظاهر می‌شود به همین دلیل به آن بیماری هزار چهره گفته می‌شود و به عنوان یکی از مهمترین بیماری‌های مشترک بین انسان و دام محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: بیماری تب مالت بیشتر در افرادی که با دام یا فرآورده‌های دامی آلوده تماس دارند دیده می‌شود لذا باید توجه ویژه ای در زمینه ارتقاء آگاهی و انجام سایر اقدامات مداخله ای پیشگیری از بیماری در گروه‌های در معرض خطر مانند دامداران، قصابان، کارگران کشتارگاه، چوپانان و به ویژه زنان خانه داری که در مناطق روستایی دوشادوش همسرانشان به فعالیت‌های دامداری و کشاورزی می‌پردازند معطوف کرد.

معاون فنی مرکز بهداشت سیستان و بلوچستان تصریح کرد: یکی از عمده‌ترین راه‌های انتقال بیماری تب مالت مصرف شیر و فرآورده‌های لبنی غیر پاستوریزه مانند پنیر، سرشیر، خامه، بستنی و غیره است.

 وی همچنین  ضمن توصیه به مصرف شیر و فرآورده‌های لبنی پاستوریزه یا جوشاندن شیر تازه حداقل به مدت 3 تا 5 دقیقه پس از رسیدن به نقطه جوش؛ استفاده از وسایل حفاظت فردی مانند دستکش، ماسک، روپوش، و عینک را برای تمامی افرادی که به نحوی با دام و فرآورده‌های دامی در تماس هستند مورد تاکید قرار داد.

زنگنه واکسیناسیون دام‌ها علیه بیماری بروسلوز و همکاری دامداران با کارشناسان اداره دامپزشکی را، از جمله راهکارهای موثر در کاهش موارد بیماری برشمرد.
انتهای پیام/گ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار