شگرت در صفحه فیس بوکش با مردم افغانستان سخن گفت

سرمربی سابق تیم ملی فوتبال افغانستان در فیسبوکش درباره کناره‌گیری خود از سرمربی‌گری تیم ملی فوتبال افغانستان پرده برداشت.

شگرت در صفحه فیس بوکش با مردم افغانستان سخن گفتبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، پیتر شگرت سرمربی سابق تیم ملی فوتبال افغانستان با انتشار پیامی در فیسبوکش بالاخره سکوتش را شکست و درباره کناره‌گیری خود از سرمربی‌گری تیم ملی فوتبال افغانستان پرده برداشت.
 
«پیتر شگرت» سرمربی سابق تیم ملی فوتبال افغانستان در صفحه فیسبوکش نوشت:
 
سلام افغانستان!
 
در ابتدا باید بگویم که من معمولا دوست ندارم خبرهای مهم را در فیسبوک به شما بگویم، پس از برکناری‌ام پیام‌ها و تماس‌های فراوانی را از سوی بازیکنان تیم ملی و برخی رسانه‌های افغانستان دریافت نمودم.
 
از اینکه به این تماس‌ها و پیام‌ها نتوانستم جواب دهم متاسف هستم، اما من فکر می‌کنم این کار درست نیست که قبل از بازی دوستانه تیم ملی با تاجیکستان درباره این ماجرا با مردم افغانستان صحبت نمایم.
 
این وظیفه فدراسیون فوتبال افغانستان بود که درباره برکناری من با رسانه‌ها و مردم افغانستان صحبت می‌کرد اما متاسفانه فدراسیون این کار را انجام نداد، بنابراین خودم تصمیم گرفتم این کار در صفحه فیسبوک انجام دهم.
 
فدراسیون فوتبال افغانستان بعد از تاریخ 11 نوامبر به من اجازه نداد تا به عنوان مربی، با تیم ملی به شهر دوشنبه تاجکستان سفر نمایم، بنابراین من باید تصمیم فدراسیون فوتبال افغانستان را قبول کنم.
 
معمولا قبل از هر بازی تیم ملی، من با «مصطفی مهرزاد» مدیر تیم، بازیکنان منتخب لیگ برتر، «سید علی کاظمی» مسئول رسانه‌های فدراسیون و سایر مقامات عکس یادگاری می‌گرفتیم و سپس همه باهم راهی می‌شدیم تا به طرف فرودگاه حرکت کنیم.
 
اما این بار قبل از اینکه من این کار را انجام دهم، «سید علی رضا آقازاده» دبیر کل فدراسیون  تماس گرفت و خواست که از اتوبوس پیاده شوم و آقازاده از من خواست دوباره به جلسه فدراسیون حضور پیدا کنم.
 
وقتی من در جلسه فدراسیون حضور پیدا کردم متوجه شدم که «اسلام امیری» بطرف اتوبوس حامل بازیکنان تیم ملی رفت و اتوبوس هم روشن شد و بدون من راهی فرودگاه کابل شد، وقتی من بیرون آمدم دیدم هیچکس نیست.
 
قبل از جلسه دوم من  با «اسلام امیری» و «سید علی رضا آقا زاده» صحبت نمودم که من نمی‌خواهم «اسلام امیری» را نیز با خودم به تاجیکستان ببرم.
 
علت این تصمیم این است که من به عنوان مربی تیم ملی نمی‌خواهم بازیکنان حاشیه‌ساز مثل امیری را دوباره به تیم ملی افغانستان بیارم بخاطر اینکه من برای این بازیکن اعتباری ندارم.
 
اسلام امیری کسی بود که در زمان «سلاون اسکلیزیچ »مربی قبلی تیم، با 6 نفر از بازیکنان دیگر تصمیم گرفتند تا از تیم ملی جدا شوند، آنها همین کار  را کردند و تیم ملی فوتبال افغانستان را قبل از بازی با قرقیزستان تنها گذاشتند.
 
اسکلیزیچ هم قربانی همین دسیسه‌ها شد و در نتیجه مجبور شد از وظیفه‌اش برکنار شود، وقتی من در نوامبر سال 2015 به عنوان مربی جدید تیم ملی فوتبال افغانستان انتخاب شدم مشکلاتی زیادی در تیم ملی وجود داشت.
 
یکی از این مشکلات بازگشت اسلام امیری به تیم ملی بود، بعضی بازیکنان می‌خواستند که اسلام امیری دوباره به تیم ملی باز گردد اما برخی دیگر نظرشان منفی بود، در اینجا خودم مخالف برگشتن اسلام امیری بودم و همین کار را هم کردم.
 
من در جشنواره فوتبالی افغانستان‌های مقیم آمریکا بازی اسلام امیری را از نزدیک زیر نظر گرفته بودم اما وی اصلا خوب بازی نکرد تا توجه من را به خودش جلب نماید تا به تیم ملی افغانستان دعوت نمایم.
 
بعد از این من هرگز قبول نمی‌کردم تا فدراسیون دوباره امیری را به تیم ملی دعوت نماید زیرا اسلام امیری کیفیت بازی‌اش خوب نیست و همچنین دارای شخصیت تیمی خوب نیست و نمی‌تواند تیم ملی را در مرحله سوم مقدماتی جام ملت‌های آسیا که در سال 2017 شروع می‌شود کمک کند.
 
من بر این باورم که اگر اسلام امیری دوباره به تیم ملی افغانستان بیاید باعث می‌شود تا مشکلات یکسال قبل دوباره به تیم ملی بوجود بیاید.
 
ما بدون اسلام امیری 8 بازی رسمی انجام دادیم که در شش بازی پیروزشدیم، از همه مهتر اینکه برای اولین بار در تاریخ تیم ملی فوتبال افغانستان به مرحله سوم مقدماتی جام ملت های آسیا صعود نمودیم.
 
همچنین بازیکنانی خوبی را در لیگ برتر افغانستان و سایر نقاط جهان شناسایی نمودیم، یکی از این بازیکنان میلاد سالم است که به تیم ملی افغانستان دعوت شد.
 
از نظر من میلاد یک بازیکن قوی، تکنیکی، سرعتی و با شخصیت است و می‌تواند تیم ملی افغانستان را در بازی‌های آینده کمک فراوانی کند.
 
من از فدراسیون پرسیدم چرا می‌خواهید امیری را دوباره به تیم ملی دعوت کنید؟ جواب سوالم این بود که من باید از مربیگری کنار بروم و امیری دوباره در جمع بازیکنان تیم بپیوندد که همین هم اتفاق افتاد.
 
من باید این تصمیم فدراسیون را قبول کنم و دوباره راهی آلمان شوم، حالا من مربی افغانستان نیستم بنابر این تصمیم گرفتم دیگر با فدراسیون فوتبال افغانستان تماس نگیرم.
 
برای این تصمیم فدراسیون متاسف هستم اما باید بگویم که تیم ملی فوتبال افغانستان به یک مربی توانمند و حرفه ای نیاز‌مند است بخاطر اینکه تیم ملی با مشکلات فراوان روبرو است.
 
اما نادیده نباید گرفت که افغانستان بهترین مردمان دنیا را دارد، جا دارد در اینجا از تمام مردم افغانستان که در سراسر دنیا زندگی می‌کنند تشکر ویژه کنم.
 
تشکر ویژه می‌کنم از تمام بازیکنان تیم ملی که در این مدت با جدیت زیاد با آنها تمرین نمودیم و شاید من بعضی اشتباهات را مرتکب شده باشم بازهم معذرت میخواهم.
 
هنوز هم رویای من این است که تیم ملی فوتبال افغانستان به جام ملت های 2019 آسیا صعود کند، بعد از این من دیگر سر مربی تیم ملی فوتبال افغانستان نیستم بلکه مثل همه شما افغانستانی‌ها یکی از حامیان تیم ملی هستم.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار