رئیس ستاد مردمی اربعین حسینی همدان گفت: در ورودی و خروجی همدان 9 موکب برای پذیرایی از زائران اربعین حسینی برپا شده است.

9 موکب میزبان زائران اربعین حسینی در ورودی و خروجی همدانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ حجت‌الاسلام عباس اسماعیلی با اشاره به اینکه در اربعین عده‌ای مسؤولیت بازسازی عتبات عالیات را دارند، بیان کرد: با کمک‌های مردم عتبات عالیات هر روز آبادتر می‌شود.

اسماعیلی با اشاره به اینکه صحن حضرت زهرا (س) در نجف اشرف را فقط ایرانی‌ها می‌سازند، ادامه داد: افرادی هستند که برای خدمت به زائران امام حسین (ع) در اربعین موکب زده‌اند.

وی با اشاره به اینکه موکب‌ها در نجف و کربلا با پشتیبانی مردم انجام شده است، افزود: از گوشه کنار ایران و همچنین از دارالمؤمنین همدان خودروهایی برای برپایی موکب و خدمت به زائر امام حسین (ع) راهی کربلا و نجف می‌شوند.

رئیس ستاد مردمی اربعین شهرستان همدان با اشاره به اینکه در سال گذشته در منا 7 هزار نفر از حاجیان شهید شدند، افزود: عربستان نتوانست به خوبی از حاجیان پذیرایی کند.

وی ادامه داد: 20 میلیون نفر در سال گذشته 80 کیلومتر راه را پیاده برای رسیدن به کربلا طی کردند که دنیا چنین جمعیتی با چنین ابهت و عشقی را به خود ندیده است.

اسماعیلی با بیان اینکه در این مسیر باید خود را پیدا کنیم، ادامه داد: در شهرستان همدان در ورودی و خروج شهر 9 موکب برای پذیرایی از زائران برپا شده است.

وی با بیان اینکه روستائیان و ساکنان شهرها موکب‌های استان را پشتیبانی می‌کنند، ادامه داد: نخستین موکب در جاده ملایر، موکب دوم در جورقان و موکب سوم در میدان فرودگاه قرار دارد که این سه ایستگاه در مسیر رفت و برگشت از زائران پذیرایی می‌کنند.

رئیس ستاد مردمی زائران اربعین شهرستان همدان افزود: موکب چهارم در بوستان نماز، موکب پنجم در بوستان الغدیر همدان، موکب ششم در شهر مریانج، موکب هفتم در پادگان قدس، موکب هشتم حسینیه کوئینی‌ها و موکب نهم در پادگان قهرمان برپا شده است.

وی با بیان اینکه ستاد اربعین در حسینیه امام (ره) در خدمت تمام موکب‌ها و اهالی شهرستان همدان است، افزود: حسنیه امام (ره) آمادگی پذیرش کمک‌های مردمی برای پذیرایی از زائران امام حسین (ع) در دو بخش خانم‌ها و آقایان را دارد،

انتهای پیام / د
برچسب ها: موکب ، همدان ، اربعین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.