دبیر سمینار کشوری آسیفکسی هنگام تولد گفت: 5 میلیون مرگ نوزاد در سال اتفاق می‌افتد که 19 درصد آن مربوط به آسیفکسی است.

آسیفکسی علت 19 درصد از مرگ نوزادان استبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ بهناز بصیری گفت: اختلال در اکسیژن‌رسانی بافتی در دوران جنینی و بدو تولد، آسیفکسی گفته می‌شود.

وی با بیان اینکه این موضوع یکی از دلایل اصلی مرگ نوزادان در دنیاست، گفت:‌ 5 میلیون مرگ نوزاد در سال اتفاق می‌افتد که 19 درصد آن مربوط به آسیفکسی است.

بصیری با بیان اینکه کشور ما کم و بیش از این الگو تبعیت می‌کند، افزود: پیشگیری از آسیفکسی و درمان مناسب و بموقع آن، نقش بسزایی در کاهش مرگ و میر نوزادان دارد.

دبیر سمینار کشوری پیشگیری و درمان آسیفکسی نوزادی با بیان اینکه این نشست به منظور هم‌اندیشی و به اشتراک گذاشتن اطلاعات استادان برگزار می‌شود، گفت: پس از بیان نقطه‌نظرات و جمع‌بندی مطالب، بسته‌های خدمتی در اختیار تمام مراکز خدمات درمانی کشور قرار می‎گیرد تا برخورد مناسب‌تر، صحیح و بموقع با نوزادان آسیب‏‌دیده انجام شود.

بصیری با بیان اینکه این نشست با طراحی و برنامه‌ریزی اداره سلامت وزارت بهداشت، همکاری دانشگاه علوم پزشکی و گروه نوزادان دانشگاه برگزار می‌شود، افزود: در این نشست، استادان فوق تخصص نوزادان، همکاران متخصص طب جنین و استادان گروه زنان حضور دارند.

انتهای پیام/د
برچسب ها: آسیفکسی ، نوزادان ، همدان ، تولد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.