معاون پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه گفت: عرصه اقتصاد باید پاک باشد و هر کس کارکرد و درآمد مشروع داشت زیر چتر قانون و حمایت دادستانی‌ها قرار می‌گیرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ محمدباقر الفت در همایش نقش رونق اقتصادی در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی همدان با بیان اینکه همکاران من در دادگستری‌ها با حضور خود در این همایش عنوان کرده که به دنبال سرمایه‌گذاری مشروع هستند، اظهار کرد: فعالیت مشروع در کشور والا و پراهمیت است.

وی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری هشدارهای لازم را به مردم کشور داده‌اند، افزود: اگر اتفاق زیانباری در کشور رخ داده به سبب کم‌توجهی به فرمایشات رهبری است.

معاون پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه با اشاره به فرموده مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد ادامه داد: می‌طلبد تمام دست‌اندرکاران در بخش دولتی و بخش خصوصی به عنوان نقش‌آفرینان در این عرصه به یکپارچگی و انسجام لازم برسند و در یک فعالیت با بنیان صحیح حرکت کنند.

وی ادامه داد: اگر صحبت از فعالیت در عرصه‌های اقتصادی می‌کنیم و می‌خواهیم همه وارد شده و پول‌های خود را وارد کار کنند باید مراقب بود دچار اشتباه نشویم چراکه همه نباید وارد این عرصه شوند.

الفت با تاکید بر اینکه عرصه اقتصاد باید پاک باشد افزود: هر کس کارکرد و درآمد مشروع داشت زیر چتر قانون و حمایت دادستانی‌ها قرار می‌گیرد.

وی افزود: اجازه نمی‌دهیم کسی متعرض دارندگان اموال مشروع شود، اما کسی انتظار نداشته باشد که یک قاچاقچی دارو امروز در صف تجار بنشیند و ما هم به او تعظیم کنیم که آقا تصمیم گرفته کارخانه پارچه‌بافی با رنگ مشکی در فلان استان تأسیس کند!

معاون پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه با تأکید بر اینکه عرصه را نباید برای افرادی که نان خود را در خون مردم می‌زنند باز کنیم، افزود: ثمره پول کثیف، ذقوم است.

وی با بیان اینکه علمای علم اقتصاد دو عامل اصلی برای رشد اقتصاد مطرح می‌کنند، تشریح کرد: در مورد منابع انسانی به راحتی می‎توان نیروهای مستعد کشور را شناسایی کرده و دوره‌های آموزشی برای انتقال مهارت برگزار کرد.

الفت با بیان اینکه عنایت خدا به کشور تام است، چراکه جوانان خلاق و خوشفکر در کشور بسیار است، متذکر شد: فقط باید با کمی نرمش همه جوانان را به کار گرفت.

وی با بیان اینکه اگر فضا به سمت اعتماد و اطمینان برود و سرمایه‎داران بتوانند اعتماد مردم را جذب کنند در اثر ایجاد اطمینان می‎توان جلب سرمایه داشت، گفت: خلاقیت در کشور از گذشته‎های دور قابل تشخیص بوده است.

معاون پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه افزود: وقتی به عوامل غیر اقتصادی برمی‎گردیم می‌بینیم این عوامل واجد جنبه‎های معنوی و روحی هستند و زمانی باعث رشد و توسعه می‎شوند که دچار تغییر و تحول شوند.

وی با بیان اینکه تا زمانی که مباحث سیاسی را روی ریل مباحث اقتصادی می‎بریم موفق نمی‌شویم، اضافه کرد: سرمایه‌گذار اگر ببیند سرمایه دچار مشکل می‌شود خود را دچار دردسر نمی‌کند.

الفت با بیان اینکه در عرصه سیاسی باید این اطمینان را به سرمایه‌گذاران بدهیم که رفتاری نمی‌کنیم که دارایی‌های مشروع آنها دچار آسیب و خسران شود، افزود: یکی دیگر از موضوعات غیر اقتصادی که باید دچار تغییر شود نگاه‌های اجتماعی است.

وی با بیان اینکه برخی از تبلیغات مسموم باعث شد نگاه عموم نسبت به هر سرمایه‌گذاری منفی شود افزود: استخدام و سپردن امور دولتی به برخی افراد و وارد شدن برخی افراد به مجلس و مراجع تصمیم‌گیری بسیار غلط بود.

معاون پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه با بیان اینکه به طور قطع و یقین باید روابط کارگر و کارفرما متعادل شود، یادآور شد: دولت مکلف است رابطه ناموزون را دخالت کرده و به نحو عقلایی متعادل کند.

انتهای پیام/ ددرآمد مشروع زیر چتر قانون قرار می‌گیرد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.