آبادان؛

دادن یارانه به مردم برای زیارت اربعین بدست دولت

اربعین فرصت جمع‌آوری پول توسط مسؤولان نیست.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازآبادان؛موسوی فردامام جمعه خرمشهر گفت: اربعین فرصت جمع‌آوری پول توسط مسؤولان نیست و دولت باید برای زیارت اربعین به مردم یارانه بدهد.

حجت‌الاسلام سید نبی موسوی‌فرد امروز در خطبه‌های نماز جمعه شهرستان افزود: شیعه و محب باید درد فراق امام عصر(عج) و تشنه ظهور حضرت باشند، این مورد اولین شرط برای تحقق ظهور امام زمان(عج) است.

وی در رابطه با دومین شرط تحقق ظهور امام عصر گفت: باید همه تلاش کنیم که فداکارانه عمل کنیم و خواسته‌های بچگانه خود را مقدم بر اهداف امام عصر نکنیم و برای تحقق ظهور امام عصر مهیا شویم.

امام جمعه خرمشهر نتیجه این دو شرط ظهور را چنین خواند و افزود: بعد از آن که شیفته حضرت شدیم و اعمال خود را مقدم نکردیم، باید تلاش کنیم که در مقام عمل و در حد توان زمینه ظهور را فراهم کنیم و در راستای تحقق اهداف حضرت گام برداریم.

وی با تاکید بر اینکه حق آن است که مورد رضای امام عصر(عج) و باطل آن است که امام از آن بیزار باشد، گفت: اگر چیزی بنا باشد که به عنوان ارزش به حساب آید، باید مورد امضا امام عصر(عج) باشد.

موسوی عدم انجام حق‌الناس و به جا آوردن نماز اول وقت در مسیر اربعین را مهم خواند و متذکر شد: بر اساس روایت اگر مردم می‌دانستند که در زیارت اربعین چه خیری قرار دارد، از شوق جان می‌دادند و آنهایی که به زیارت نرفتند از حسرت قالب تهی می‌کردند.

وی خطاب به مسؤولان گفت: مسؤولان از ثواب زیارت اربعین خبر دارند و زحمت کشیدند اما تا نقطه مطلوب بسیار فاصله داریم و باید بدانند که زائر پس از بازگشت از زیارت نورانی می‌شود.

امام جمعه خرمشهر با تاکید بر اینکه اربعین فرصت جمع‌آوری پول توسط مسؤولان برای حل دیگر مشکلات کشور نیست، گفت: بیمه باید اختیاری باشد و اگر بنا است که بیمه اجباری شود، باید بدون نام صورت بگیرد و دولت بیمه زائران را تقبل کند.

وی با تاکید بر اینکه دولت باید برای زیارت اربعین به مردم یارانه بدهد، افزود: دولت باید برای شرکت مردم در این مانور، امکانات خود را به صحنه بیاورد و از طرفی هلال احمر حق ندارد که از مردم پول زور بگیرد.

موسوی با تاکید بر اینکه سپاه تمام قد در بحث اربعین ورود پیدا کند، گفت: مناسب است که سپاه از تمام امکانات حمل‌و‌نقل راهیان نور برای اربعین هزینه کند و همه را به نقاط مرزی و اتوبوس‌های مجانی را در اختیار زائران قرار دهد.

امام جمعه خرمشهر در رابطه با نتیجه انتخابات آمریکا افزود: برای ما هیچ فرقی نمی‌کند که چه کسی رئیس جمهور آمریکا باشد، این دموکرات و جمهوری‌خواه با هم تفاوتی ندارند و در نگاه راهبردی برای به زمین زدن انقلاب تلاش می‌کنند.

وی در پایان با تاکید بر اینکه سران فتنه سال 88 از دشمنان عبرت و یاد بگیرند، مطرح کرد: سران فتنه در سال 88 وقتی که احساس کردند مردم به آنها کم توجهی کردند، آن خسارت بزرگ را به وجود آوردند که گویا این انقلاب وام‌دار آنها است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.