قدم‌های زائران اربعین شعار عملی مرگ بر استکبار است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازآبادان؛هاشمی امام جمعه شهر چمران گفت: انتخاب دونالد ترامپ به‌عنوان رئیس جمهور جدید آمریکا برای ما فرقی نمی‌کند، ما به‌دنبال عدم دخالت آمریکا در امور منطقه هستیم.

حجت‌الاسلام سید منتظر هاشمی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر چمران با تسلیت ایام اربعین شهادت حضرت سیدالشهدا(ع)، افزود: زیارت اربعین و پیاده‌روی اربعین یکی از شاه‌راه‌های انقلابی بودن و انقلابی ماندن است، قدم‌های زائران حسین‌ بن‌ علی‌(ع) در اربعین شعار عملی مرگ بر استکبار است.

وی گفت: معارف حسین بن علی(ع) را باید از اربعین به گوش جهانیان برسانیم، جهان امروز تشنه معارف سیدالشهدا(ع) است. جهان استکبار تمام قوای خود را بسیج کرده که اسلام آمریکایی خود را به نام اسلام واقعی معرفی کند، اربعین چراغ هدایتی برای نشان‌دادن اسلام ناب واقعی است.

خطیب جمعه شهر چمران در ادامه زائران اربعین را سفیران جمهوری اسلامی دانست و افزود: از این افراد انتظار می‌رود بهترین اخلاق‌ها، رفتارها و منش‌های اسلامی و انقلابی را در کشور عراق به نمایش بگذارند و تا حد امکان زیارتشان مختصر باشد، با توجه به حضور زائرانی از ادیان و مذاهب مختلف نسبت به رفتار و گفتار خود محتاط‌تر باشند چرا که جلوه زیبایی از اخوت‌ها و برادری‌ها در زیارت اربعین متجلی و ظهور پیدا می‌کند.

هاشمی با تشکر از خدمت‌رسانی استان خوزستان به‌صورت عام و موقعیت قمر بنی‌هاشم شهرستان بندر ماهشهر به‌صورت خاص به زائران ابی عبدالله الحسین(ع)، گفت: این خدمت‌رسانی یک سرمایه‌گذاری بزرگ دینی است، از دولت انتظار می‌رود که به این سرمایه‌گذاری عظیم زیارت اربعین توجه داشته باشد.

وی متذکر شد: دولت نباید دنبال سودهای مادی به‌ بهانه بیمه و عوارض و روادید باشد، در فضایی که زائران از تمام دارایی خود برای هرچه باشکوه‌تر برگزار کردن زیارت اربعین می‌گذرند، این کارها و اعمال را مناسب اربعین حسینی نمی‌دانیم.

امام جمعه شهر چمران در فراز دیگری از خطبه‌ها به نتیجه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا اشاره کرد و گفت: انتخاب ترامپ به‌عنوان رئیس جمهور جدید آمریکا برای ما فرقی نمی‌کند، ما به‌دنبال عدم دخالت آمریکا در امور منطقه هستیم.

هاشمی افزود: رئیس جمهور جدید آمریکا اگر دنبال سیاست‌های صحیح است به فکر مردم کشورش باشد که ده‌ها میلیون نفر زیر خط فقر زندگی می‌کنند نه دخالت در امور داخلی کشورهای دیگر، ترامپ از روسای جمهور قبلی درس‌عبرت بگیرد که تاریخ آنان را به خاطر عملکردشان لعنت خواهد کرد چراکه کارنامه‌ای سیاه از تجاوز، خونریزی و آدم‌کشی دارند.

وی در ادامه ارتحال خادم اهل‌بیت(ع) «سید عبدالصاحب هاشمی ریحانی» را به تمام شعرا، خطباء و خدمت‌گذاران اهل‌بیت(ع) و همچنین مردم با‌بصیرت منطقه تسلیت گفت و افزود: حضور مردم عزادار در تشییع این خادم سیدالشهدا ارادتشان را به حسین بن علی(ع) نشان داد.

خطیب جمعه شهر چمران گفت: این شاعر و خطیب اهلبیت(ع)، 84 سال عمر با برکتش را وقف خدمت به دین و مذهب و منبر و تألیف و تربیت خطباء و شعرا و حل نزاع‌ها و اختلافات و خدمت به خلق کرد.

 هاشمی در پایان به حمله تروریستی روز یکشنبه گذشته به زائران در شهر سامرا که منجر به شهادت هشت ایرانی و بیش از 80 مجروح شد اشاره کرد و با تسلیت این حادثه خون‌بار، افزود: خون زائران حسین پیروزی ملت عراق و خط مقاومت را نزدیک‌تر می‌کند، استکبار و عوامل تروریستی آنها در منطقه بدانند ملت‌های مقاوم و انقلابی ریخته شدن خونشان در راه حسین بن علی(ع) را افتخار می‌دانند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.