با برداشتن ویزا میان ایران وعراق مردم درمراسم اربعین حضور بیشتری می یابند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازآبادان؛موسوی امام جمعه خرمشهر گفت: اگر بحث ویزا میان دو کشور ایران و عراق حل شود، شاهد حضور حداکثری مردم در مراسم اربعین خواهیم بود.

حجت‌الاسلام سید نبی موسوی‌فرد با تاکید بر اینکه اربعین حسینی هر ساله پرشورتر از سال‌های قبل انجام می‌شود، افزود: الحمدالله مردم از سراسر عالم و محبان اهل‌بیت عصمت و طهارت به ویژه شیعیان برای اربعین حسینی حضور پیدا می‌کنند.

وی با تاکید بر اینکه حضرت سیدالشهدا(ع) مختص به قوم و گرایش خاصی نیست، گفت: انسان‌های اهل کتاب و ادیان گوناگون نیز در این مسیر به عشق وجود امام حسین(ع) قرار می‌گیرند.

امام جمعه خرمشهر با تاکید بر اینکه بعد از شیعیان، اهل سنت نیز در این مسیر حضور پرشور و برجسته را دارند، افزود: حتی کسانی که به هیچ دینی اعتقاد ندارند مانند هندوها، در مواجه با شیعیان و مراسم آنها، به اربعین حسینی گرایش پیدا می‌کنند.

وی با تاکید بر اینکه امیدواریم اربعین که به عنوان مانور شیعیان است، گسترش پیدا کند، گفت: باید این گسترش به گونه‌ای باشد که ایران یکپارچه حرکت کند و اگر امروز حدود 3 میلیون نفر به مقصد کربلا می‌روند، در سال آینده به حدود 60 میلیون نفر زائر برسد.

موسوی با تاکید بر اینکه یکی از اهداف اهل‌بیت عصمت و طهارت زنده‌نگه داشتن حادثه عاشورا است، افزود: باید این مناسبت هر ساله پرشور برگزار شود، به جهت اینکه توسط این زنده‌نگه داشتن، اسلام را می‌توانیم به خوبی بشناسانیم و زمانی که مردم غیر مسلمان این جمعیت را ببینند، با تحقیق و یقین و با توجه به اهداف سیدالشهدا(ع) به دین اسلام گرایش پیدا می‌کنند.

وی با تاکید بر اینکه امیدواریم در آینده نه چندان دور، از همه کشورها و به ویژه ایران اسلامی حضور حداکثری را شاهد باشیم، متذکر شد: برای حضور حداکثری، لازم است که بستر مناسب را فراهم کنیم.

امام جمعه خرمشهر با اشاره به بحث ویزا گفت: اگر بحث ویزا میان دو کشور ایران و عراق حل شود، شاهد حضور حداکثری خواهیم بود، در بعضی از کشورهای غیر مسلمان این موانع را از بین می‌برند، چرا ما نباید این کار را بین دو کشوری که در خیلی از مسائل با هم مشترک هستند، حل کنیم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.