مدیرکل دفتر فنی استانداری فارس گفت: آمار تقریبی تعداد خودرو های موجود در شهر شیراز بیش از 500 هزار دستگاه است که 50 هزار دستگاه آن فرسوده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ عنایت ‌الله رحیمی مدیرکل دفتر فنی استانداری فارس با بیان اینکه آمار تقریبی تعداد خودرو های موجود در سطح شهر شیراز بیش از 500 هزار دستگاه است که 50 هزار دستگاه آن فرسوده است افزود: درصد مینی ‌بوس ‌های فرسوده با سن بالای 10 سال 93 درصد، تاکسی ‌های فرسوده با سن بالای 10 سال 37 درصد و اتوبوس ‌های فرسوده با سن بالای 8 سال 47 درصد است.
وی با اشاره به اینکه شیراز در بررسی ‌های انجام شده در سال ‌های 86 تا 95، شاهد روند نزولی تعداد روز های آلوده بوده است ادامه داد: در سال 86 تعداد روز های آلوده شیراز 113 روز بوده که این تعداد در 6 ماهه نخست سال 95 به صفر رسیده است.
رحیمی با بیان اینکه در چند سال گذشته سالانه حدود 1 مترمربع به سرانه فضای سبز شیراز اضافه شده و این سرانه تا پایان سال 95 به 25 مترمربع افزایش یابد خاطر نشان کرد: از مهرماه سال 94 روزانه 1820 لیتر بنزین یورو 4 تامین و بین جایگاه‌ های سوخت استان فارس توزیع می ‌شود.
مدیرکل دفتر فنی استانداری فارس با بیان اینکه تخریب و تغییر کاربری در حوزه استحفاظی باغ‌ های قصرالدشت در حال حاضر کاملا متوقف شده است تصریح کرد: تنها باغ‌ های گروه 5 این منطقه که در واقع باغ ‌های فقیر از نظر پوشش گیاهی بودند تغییر کاربری یافته و شهرداری از طریق تغییر کاربری آن ها 180 میلیارد تومان درآمد کسب کرده که بیش از 122 میلیارد تومان از آن را صرف خرید باغ ‌های درجه یک کرده است.
انتهای پیام/ر
برچسب ها: تردد ، خودرو ، فرسوده ، شیراز ، فارس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار