در زمان حاضر ۱۸ هزار نفر از جمعیت آبادان تحت پوشش اداره بهزیستی این شهر قرار دارند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازآبادان؛شهبازی فرماندار آبادان در نشست مشترک دهیاران بخشداری اروندکنار و مرکزی با حضور ریاست سازمان بهزیستی و نمایندگان مجلس در محل سرسرای اجتماعات بخشداری اروندکنار گفت: در این ایام مردم استان خوزستان میزبان خیل عظیمی از زوار حسینی هستند که از مرزهای شلمچه و چذابه عازم کربلا هستند و امید می رود این میزبانی به نحو مطلوبی انجام شود.

عزیزاله شهبازی  ابراز امیدواری کرد: سفر رئیس بهزیستی کشور به شهرستان آبادان منشاء خیر و اثر در این منطقه و تأثیر گذار باشد. آبادان شهری است که در عملیات والفجر ۸  شهدای بزرگی را برای سربلندی ایران اسلامی تقدیم کردند.

وی افزود: شهرستان آبادان از شهرستانهای راهبردی و تأثیر گذار کشور با ۳۴۷ هزار جمعیت کنونی است هر چند که این جمعیت در پیش از جنگ تحمیلی به بیش از ۵۵۰ هزار نفر بالغ می شد اما به دلیل بروز جنگ و تبعات پس از آن جمعیت شهر کاهش یافت.

فرماندار آبادان با بیان اینکه در زمان حاضر جمعیت بخش اروندکنار ۲۵ هزار نفر است، تصریح کرد: این منطقه در گذشته حرف اول را در صنعت می زد و دروازه مدرنیته صنعت ایران به مشار می رفت.

شهبازی گفت: در زمان حاضر از جمعیت ۳۴۷ هزار نفری شهرستان آبادان ۱۸ هزار نفر تحت پوشش اداره بهزیستی و هشت هزار و ۵۰۰ نفر نیز تحت پوشش کمیته امداد هستند.

وی با بیان اینکه ۱۰ درصد از مردم شهرستان آبادان تحت پوشش نهادهای حمایتی قرار دارند، افزود: در شهرستان آبادان توسط دولت از سال ۱۳۹۲ محدوده منطقه آزاد اروند از ۱۷ هزار هکتار به ۳۴ هزار هکتار افزایش یافت و در حوزه بهداشت و درمان و آموزش و پرورش و واحدهای صنعتی اقدامات خوبی انجام شد. همچنین رشد جمعیتی منفی به ۲۰ درصد مثبت افزایش یافت و در این میان رشد آسیب های اجتماعی نسبت به سایر شهرستان های استان غیرمعقول نیست.

فرماندار آبادان تصریح کرد: همچنین تعداد سازمان های مردم نهاد از ۱۷ سازمان در سال ۹۲  به بیش از ۷۰ سازمان افزایش یافت که در حوزه های مختلف کودکان، بهزیستی، محیط زیست و غیره فعالیت دارند.

وی یادآور شد: مناطق دارای آسیب های اجتماعی در آبادان طبقه بندی شده و تصمیم گیریهای لازم برای آنها انجام شده است. همچنین برنامه های خوبی نیز برای آنها تعریف و تدوین شده، ضمن آنکه برای بحث آموزش و پیشگیری، کارگاههای آموزشی خوبی در بهزیستی دایر شده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.