معلولان خرمشهر به کارگاه‌ها برای اشتغال توسط سازمان بهزیستی معرفی می شوند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان؛فرحانی رئیس سازمان بهزیستی خرمشهر با تاکید بر اینکه معلولان توسط سازمان بهزیستی شهرستان به برخی از کارگاه‌ها برای اشتغال معرفی می‌شوند، گفت: برای تردد آسان و روان معلولان اقداماتی انجام دادیم.

علی فرحانی با تاکید بر اینکه تعداد کل مددجویان تحت نظر سازمان بهزیستی شهرستان 5 هزار 830 نفر خانوار است، افزود: تعداد معلولان تحت پوشش سازمان بهزیستی خرمشهر حدود 2 هزار و 596 نفر است.

وی با تاکید بر اینکه حدود 267 نفر از معلولان تحت پوشش سازمان بهزیستی دانش‌آموز هستند، گفت: در میان معلولان تحت نظر سازمان دانشجو معلول نیز داریم که عدد آنها به 25 نفر است.

رئیس سازمان بهزیستی خرمشهر در رابطه با خدمات سازمان به معلولان تحت پوشش افزود: پرداخت هزینه‌های درمان، دانشگاه، صدور کارت شناسایی جدید، ارائه وسایل کمک به معلولان مانند سمعک، وسایل بهداشتی، تشک مواج، واکر و عصا از جمله اقدامات سازمان بهزیستی خرمشهر است.

وی افزود: علاوه بر اقدامات و خدمات جزئی به معلولان تحت پوشش، خدمات دیگری چون پرداخت هزینه‌های ازدواج، هزینه به مراکز نگهداری معلولان، حق بیمه کارفرمایی و خویش فرمایی، کمک هزینه خرید لوازم ضروری و... ارائه می‌شود.

فرحانی با تاکید بر اینکه معلولان برای استفاده از بلیط نیم‌بهای هواپیمایی توسط سازمان بهزیستی شهرستان معرفی می‌شوند، عنوان کرد: برای تردد آسان و روان معلولان نیز خدمات و پیگیری‌هایی را انجام دادیم.

وی در رابطه با اشتغال قشر معلول جامعه در شهرستان خرمشهر گفت: برای اشتغال قشر معلول در شهرستان خرمشهر تسهیلات اشتغال برای دارندگان مدارک فنی و حرفه‌ای به میزان 10 الی 15 میلیون تومان با بهره کم اعطا می‌شود.

رئیس سازمان بهزیستی خرمشهر افزود: معرفی تعدادی از معلولان ناشنوا به برخی از کارگاه‌ها از جمله تولیدی پوشاک در شهرک صنعتی خرمشهر و معرفی این قشر به آموزش فنی و حرفه‌ای برای یادگیری حرفه‌های مختلف از جمله اقدامات سازمان بهزیستی خرمشهر به جامعه معلول برای اشتغال است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.