7800 کودک این شهرستان تحت سنجش بینایی قرار خواهند گرفت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازآبادان؛ویسی نژادرئیس بهزیستی رامهرمز گفت: در حال حاضر طرح پیشگیری از تنبلی چشم در 2 پایگاه متمرکز و 15 پایگاه غیرمتمرکز در سطح شهرستان در حال اجرا است.

ماشاءالله ویسی‌نژاد افزود: این طرح باهدف پیشگیری از بروز انواع بیماری‌های چشمی، خصوصاً بیماری آمبلیوبی یا تنبلی چشم صورت می‌گیرد.

وی گفت: در این طرح قرار است 7 هزار و 800 کودک 3 تا 6 ساله شهری و روستایی در سطح یک توسط مربیان آموزش‌دیده مورد معاینه قرار گیرند.

رئیس اداره بهزیستی رامهرمز افزود: کودکان مشکوک تشخیص داده‌شده توسط مربیان در سطح 2 و 3 توسط بینایی‌سنج و چشم‌پزشک مورد معاینه قرار خواهند گرفت و در صورت بیماری‌های چشمی از خدمات رایگان بهزیستی برخوردار خواهند شد.

ویسی نژاد همچنین گفت: این طرح در سال گذشته 7 هزار و 800 کودک را در سطح شهرستان پوشش داد که از این تعداد 207 نفر از خدمات تهیه عینک و عمل جراحی به‌صورت رایگان توسط بهزیستی برخوردار شدند.

وی افزود: این طرح تا پایان آبان‌ماه ادامه دارد و مردم شهر می‌توانند برای معاینه چشم کودکشان در روزهای یکشنبه و سه‌شنبه به پایگاه سنجش بینایی به آدرس انتهای پاساژ کرم‌زاده مراجعه کنند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.