علیرضا نیاوند اهل شهرستان لارستان از توابع استان فارس، موفق به کسب نشان طلای مسابقات جهانی اختراعات کرواسی شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ علیرضا نیاوند اهل شهرستان لارستان از توابع استان فارس که صاحب دو مدال جهانی اختراعات از کشورهای کره جنوبی و ژنو سوئیس بود، توانست سومین مدال خود را که طلا است در مسابقات جهانی اختراعات کرواسی به دست آورد.
نیاوند در باره مراحل موفقیتش گفت: دیپلم برق را در رشته الکتروتکنیک هنرستان ابوذر غفاری شهر لار، فوق دیپلم را از دانشگاه آزاد سپیدان و لیسانس را از دانشگاه آزاد ارسنجان در رشته برق و قدرت اخذ کرده ام و در حال حاضر در مرکز بهداشت و درمان لارستان و دربخش تجهیزات پزشکی مشغول به فعالیت هستم .  
علیرضا نیاوند بیان کرد: از سال 1389 پا در عرصه اختراع گذاشتم ، در سال 2011 به مسابقات جهانی اختراعات که در کره جنوبی برگزار می شد رفتم و  از بین 32 کشور شرکت کننده با دستگاه تولید برق بوسیله گاز شهری مقام سوم و مدال برنز جهان را بدست آوردم ، در سال 2015 در مسابقات جهانی اختراعات ژنو برای بار دوم همین دستگاه ارائه شد و از بین 45 کشور مقام دوم و مدال نقره را برای ایران بدست آوردم.  
وی با بیان اینکه دستگاه سونوگرافی جیبی را به راحتی می توان درون بدن  قرار داد افزود: اندازه این دستگاه به میزان یک گوشی تلفن همراه است.
علیرضا نیاوندبا اشاره به اینکه این دستگاه تصاویر را به صورت رنگی ذخیره می کند اظهار کرد: ساخت این دستگاه یک سال طول کشید و حدود 12میلیون تومان هزینه داشته است .  
نیاوند ادامه داد : طراحی این دستگاه حاصل همفکری مشترک با خانم موغلی است و گواهی و مقام کسب شده به نام هر دو ما ثبت شده و این دوره از مسابقات اخیرا در کشور کرواسی و با حضور 48 کشور برگزار شد، در نهایت نماینده آلمان سوم، آمریکا دوم و نماینده جمهوری اسلامی ایران مقام اول را کسب کرد و گواهی ثبت اختراع، به تایید دانشگاه علوم پزشکی لارستان رسیده است.
انتهای پیام/ن
برچسب ها: جوان ، فارسی ، طلا ، اختراعات ، شیراز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار