نخستین صندوق ضمانت سرمایه گذاری تعاون در فارس به بهره برداری رسید.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ حسینی نژاد رئیس صندوق ضمانت سرمایه گذاری تعاون کشور در شیراز گفت: این صندوق تا پایان امسال در همه استان ها افتتاح می شود .
وی اظهار کرد: این صندوق برای حمایت از شرکت های تعاونی بخصوص در زمینه تامین مالی و تامین وثیقه برای فعالیت شرکت ها تشکیل شده است .
رئیس صندوق ضمانت سرمایه گذاری تعاون کشور اظهار کرد: پیش از این شرکت های تعاونی برای دریافت وام و دادن ضمانت مشکلات مختلفی داشتند اما با راه اندازی این صندوق، ضمانت نامه برای دریافت تسهیلات به میزان ده میلیارد تومان به تعاونی ها ارائه می شود.  
وی افزود: این صندوق در سال 89 افتتاح و تا سقف یک و نیم میلیارد تومان به متقاضیان وام می داده است.
 حسینی نژاد بیان کرد: امروز این صندوق برای حمایت از هر تعاونی تا سقف ده میلیارد تومان و در مجموع تا 24 میلیارد تومان ضمانت می کند .  
  وی تصریح کرد: تعاونی ها و شرکت های کوچک نیز می توانند از این صندوق تا سقف 500 میلیارد تومان به صورت صد در صد، ضمانت نامه اعتباری دریافت کنند.  
رئیس صندوق ضمانت سرمایه گذاری تعاون کشور بیان کرد: طرح ضمانت نامه معاملاتی نیز برای شرکت های تعاونی راه اندازی شده تا آن ها بتوانند با کارمزد نیم درصد و بدون داشتن نقدینگی از دستگاه ها خدمات دریافت کنند .
حسینی نژاد گفت: امسال در زمینه ضمانت سرمایه گذاری 500 میلیارد تومان به همه استان ها تسهیلات پرداخته می شود که در این زمینه محدودیتی برای پرداخت تسهیلات به استان ها وجود ندارد .
وی ادامه داد: شرکت های تعاونی از 15 آبان رتبه بندی می دشوند و از این پس با تامین مالی جمعی تلاش می شود سرمایه های در گردش مردم در اختیار افرادی قرار گیرد که توانایی سرمایه گذاری در زمینه ابداعات ، اختراعات و تولیدات خود را ندارند .
مدیرکل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی فارس هم با بیان اینکه در استان فارس 6 هزار تعاونی فعالیت می کنند افزود: فارس در این زمینه رتبه نخست کشور را دارد و با تشکیل این صندوق می توان برای توسعه این تعاونی ها برنامه ریزی کرد .
مختاری بیان کرد: مشکلات تعاونی ها با تشکیل این صندوق تا حد زیادی برطرف می شود و راه برای کارآفرینان و توسعه اقتصادی هموار می شود.
انتهای پیام/ن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار