چاه های غیر مجاز خود عامل مهمی در تقویت بحران آب است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان؛ رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: در استان زنجان ۵۰ درصداز چاهها غیر مجاز هستند و این خود عامل مهم در تقویت بحران آب است.

جعفری به بهره برداران کشاورزی در استان اشاره کرد و افزود: در استان زنجان ۹۶ هزار بهره بردار کشاورزی وجود دارد و اشتغال در این بخش در استان ۳۱.۶ درصد است.

وی اضافه کرد: سالانه به طور متوسط ۵۵ هزار تن زیتون از ۱۹ هزار و ۵۰۰ هکتار از باغات شهرستان طارم زیتون برداشت می شود.

جعفری ضمن تأکید بر اینکه حوزه کشاورزییک ابزار مهم در توسعه اقتصاد و اشتغال پایدار در استان زنجان است، ادامه داد: توجه به بحث سرمایه گذاری در حوزه آموزش باعث ارتقای صادرات محصولات کشاورزی می شودو برای تحقق این مهم هم جهاد کشاورزی استان تاکنون اقدامات خوبی را انجام داده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: شهرستان طارم بیشترین تولید کننده زیتون در سطح کشور را به خود اختصاص داده است وتوسعه صنایع تبدیلی زیتون و فروش بازار ز یتون را در دستور کاریی خود قرار داده است وسیاست سازمان بر این است که وقتی صنایع تبدیلی و مواد غذایی فرآوری می‌شود، ارزش افزوده بیشتری داشته باشد و ظرفیت واحدها بالا رود.

گفتنی است شهرستان طارم ۴۰ درصد زیتون کشور را تولید کرده و به قطب زیتون کشور معروف است و هشت هزار و ۲۰۰ بهره بردار زیتون در شهرستان طارم فعال هستند و زیتون زرد وروغنی و ماری از باغات این شهرستان برداشت می شود.

انتهای پیام/ش

برچسب ها: غیرمجاز ، چاه ، آب ، کشاورزی ، زنجان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.