سرپرست حج و زیارت استان سمنان گفت: تا کنون چهار هزار و ۲۰۰ زائر از این استان برای اربعین حسینی ثبت نام کرده اند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، سیدعلی میرقاسم ‌پور از برگزاری مراسم راهپیمایی اربعین حسینی به عنوان بزرگترین تجمع مذهبی در جهان یاد کرد و ابراز داشت: با توجه به استقبال مردم برای حضور در این همایش معنوی به ویژه در استان سمنان، پیش بینی می شود امسال نیز شاهد همایشی پرشور در کربلا باشیم.
وی افزود: سازمان حج و زیارت برای برگزاری مراسم اربعین در سال ۹۵ برای دوهزار و ۸۰۰ زائر روادید صادر کرده است و پیش بینی می شود با توجه به استقبال گسترده این تعداد افزایش یابد.
سرپرست حج و زیارت استان سمنان همچنین با بیان اینکه مهلت ثبت نام زائر های  کربلا تا ۲۴ آبان ماه جاری از طریق سامانه سماح ادامه خواهد داشت، افزود: افرادی که مایل به شرکت در این همایش جهانی هستند می توانند با مراجه به دفاتر حج و زیارت یا از طریق سامانه نسبت به دریافت روادید اقدام کنند.
میرقاسم پور با یادآوری اینکه مدت اقامت زائران ایرانی در عراق ۲۰ روز است، توضیح داد: چهار هزار و ۲۰۰زائر اربعین از استان سمنان تا کنون ثبت نام کرده اند و روادید ۹۵۰ زائر نیز طی روزهای آتی صادر خواهد شد لذا از هم استانی ها تقاضامندیم به تاریخ ورود و خروج گذرنامه توجه کافی داشته باشد تا هنگام ورود و خروج با مشکل مواجه نشود و سفر خاطره انگیز و معنوی خوبی را برای خود رقم بزنند.
وی با عنوان اینکه تا کنون یک هزار و ۵۰۰زائر از استان سمنان از طریق مرز چذابه وارد خاک عراق شده اند، افزود: باتوجه به استقبال بسیار خوب هم استانی ها در برنامه امسال سازمان حج و زیارت، برنامه اسکان و تهیه غذای ۲۰ هزار زائر کربلا و نجف توسط موکب های استان تدارک دیده شده و امیدواریم زائران استان با رعایت نکات بهداشتی و ایمنی به سلامت زیارت اربعین را انجام دهند.
انتهای پیام / ه


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.