سرپرست حج و زیارت استان سمنان گفت : تاکنون چهار هزار و 500 نفر زائر از استان سمنان در سامانه سماح ثبت‌نام کردند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، سیدعلی میرقاسم‌پور با بیان اینکه چهار هزار و 250 نفر از زوار اربعین استان مدارک خود را برای ارسال به سفارت عراق در تهران تحویح حج و زیارت دادند ادامه داد: چهار هزار و 100 نفر از این تعداد ویزای خود را دریافت و چهار هزار و 50 نفر نیز از مرز ایران عبور کردند.
وی با بیان اینکه تحت هیچ شرایطی اجازه عبور زوار بدون اخذ روادید داده نمی‌شود گفت:حدود 8000 زائر که بدون اخذ ویزا به خطوط مرزی رفتند، در همان‌جا نگه داشته شدند لذا توصیه می‌شود به این تبلیغات غیرواقعی که بدون ویزا اجازه عبور از مرز داده می‌شود، توجه نکرده و حتما ویزای خود را دریافت کنند.
وی به بازگرداندن برخی زوار بدون ویزا اشاره و تصریح کرد: کشور میزبان نیز هر زائر بدون ویزا را بر اساس قوانین بازمی‌گرداند لذا انتظار می‌رود زوار و دوستداران سیدالشهدا(ع)به قوانین دو کشور مبدا و میزبان احترام گذاشته و از راه قانونی اقدام کنند.
میرقاسم‌پور با بیان اینکه تا 28 آبان‌ماه امکان صدور ویزا وجود دارد افزود: البته کسانی که در روز آخر اقدام کنند هیچ تضمینی وجود ندارد که به مراسم اربعین برسند لذا بهتر است زوار زودتر برای اخذ ویزا اقدام کنند.
وی از ارائه خدمات ویژه موکب‌های سمنان در عراق خبر داد و گفت: دو موکب در کربلا و نجف برای خدمات‌دهی به زوار راه‌اندازی شده است.
انتهای پیام / ه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار