رئیس اداره پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان اردبیل گفت: نظارت و پیشگیری از ساخت و ساز غیر مجاز در اردبیل انجام می گیرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ محمدباقر حاجیلر در این جلسه با بیان اینکه هدف اصلی از تشکیل گشت تلفیقی اختصاصی عمل به منویات مقام معظم رهبری و دستور دستگاه قضایی کشور مبنی بر ضرورت مقابله با زمین خواری است افزود: نهادهای شهرداری اردبیل، جهاد کشاورزی - امور اراضی، اراضی ملی و منابع طبیعی، راه و شهرسازی، راهداری و حمل و نقل و همچنین آب منطقه ای اردبیل از شش دستگاه اصلی و متولی امر در حوزه "گشت تلفیقی اختصاصی" است.

وی تصریح کرد: اراده دستگاه قضایی استان مبنی بر این است که مجموعه شش دستگاه متولی حداقل روزانه بایستی گشت های مشترک تلفیقی داشته باشند تا بحث نظارت و پیشگیری از ساخت و ساز غیر مجاز و اقدامات در راستای جلوگیری از تعدی به اراضی ملی با کیفیت مطلوب تری انجام گیرد.

حاجیلر افزود: این گشت در ساعت های متفاوت و در طول روز و بدون اعلام زمان و مکان خاص انجام می گیرد که به مرور زمان و با اولویت شهرهای بزرگ، به شهرستان های استان نیز تسری می یابد.

وی همزمان با این جلسه درجریان بازدید از محل سکونت گاه های غیر رسمی ایجاد شده در زمین های واقع در فراتر از محدوده قانونی محلات گلمغان، سلمان آباد و آرازعلی اظهار کرد: متاسفانه از گذشته تاکنون محدوده حریم شهر به صورت شفاف توسط مامورین مربوطه مشخص نشده و این خلاء خود زمینه سوء استفاده را فراهم می کند.

شهرام لازمی زارع، معاون خدمات شهری شهرداری اردبیل نیز در جلسه نمایندگان دستگاه های عضو "گشت تلفیقی اختصاصی"در سخنانی اظهار کرد: این کارگروه در واقع منشعب از کارگروه اصلی مدیریت واحد پیشگیری از تخلفات شهری است که اولین جلسه آن امروز تشکیل شد.

وی همچنین با موفق و موثر ارزیابی کردن اقدامات مدیریت واحد پیشگیری از تخلفات شهری در مدت زمان فعالیت آن، از همه دستگاه های عضو "گشت تلفیقی اختصاصی" خواست تا همچون گذشته همکاری نزدیک و موثری در امر عملیاتی کردن برنامه های این کارگروه داشته باشند.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.