استاندار اردبیل از اقدامات بازدارنده برای مقابله با ساخت و ساز غیر مجاز در استان اردبیل موثر بوده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ مجید خدابخش با بیان اینکه گشت های بازرسی تلفیقی دستگاه های ذی ربط و خدمت رسان برای بازدید از محل های حاشیه شهر و مناطق ممنوع ساخت و ساز، اقدام مناسبی در جهت کنترل و جلوگیری از ساخت و ساز غیر مجاز است خواستار تداوم بازدیدهای گشت تلفیقی و برخورد قانونی با زمین خواری و ساخت و ساز غیر مجاز شد.

وی گفت: بر اساس اطلاعات جمعیتی و برنامه ریزی روند توسعه شهر، زمین به حد وفور در داخل محدوده شهری وجود دارد و نیازی به تغییر کاربری و افزایش محدوده شهر نیست.

استاندار اردبیل افزود: باید اطلاع رسانی مناسب و آگاهی دهی لازم برای آحاد مردم بخصوص تعاونی های مسکن از طریق رسانه ها بویژه صداوسیما برای اطلاع از مفاد قانونی و برخوردهای جدی در خرید و فروش زمین های خارج از محدوده و ساخت و سازهای غیر مجاز معمول شود و تعاونی هایی که تاکنون خریداری کرده اند مرتکب تخلف شده اند.

خدابخش با بیان اینکه تعاونی های مسکن شهرستان ها نیز از شهرستان اردبیل زمین خریداری کرده اند اظهار داشت: خرید زمین در اردبیل برای تعاونی های دیگر شهرستان ها توجیهی ندارد.

وی گفت: متاسفانه تعاونی های برخی دستگاه های دولتی نیز در گذشته اقدام به خرید اراضی خارج از محدوده نموده اند که در کمیسیون های مربوطه تغییر کاربری، رد شده است.

استاندار اردبیل برخوردهای قانونی در سال های اخیر را در جلوگیری از ساخت وساز غیر قانونی بسیار موثر دانست و گفت: باید اقدامات بازدارنده و برخوردهای جدی و قانونی در جهت جلوگیری از ساخت وساز غیر مجاز تداوم یابد.

خدابخش افزود: باید ضوابط و مقررات را جدی بگیرید تا معاملات زمین به حداقل برسد و تخلف در هرکجا باشد و ساخت وساز غیر مجاز اعم از ویلا، کارواش، دامداری و غیره برخورد جدی و قلع و قمع شود.

وی همچنین گفت: تغییر کاربری اراضی کشاورزی در حوزه اختیارات جهادکشاورزی است و جهاد کشاورزی نیز محدودیت های شدیدی برای تغییر کاربری زمین مزروعی دارد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.