در شش ماهه اول امسال،12 دوره آموزش صنایع دستی در شهرستان سرایان برگزار شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از  بیرجند ؛مسئول میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری شهرستان سرایان در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان گفت : مرکز آموزش صنایع دستی شهرستان سرایان اقدام به برگزاری 12دوره آموزش صنایع دستی در رشته های کیف دوزی با چرم، گلیم بافی، سرمه دوزی، تراش سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی، جاجیم بافی و پارچه بافی نموده است.

عرب با بیان اینکه در این دوره ها 189 نفر آموزش دیده اند،افزود: رویکرد این نمایندگی برگزاری دوره های آموزشی با هدف ایجاد اشتغال بوده و تا حدودی هم به هدف رسیده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر 148کارگاه فعال صنایع دستی، در رشته های مختلف درسرایان فعال است،گفت: هنرهای سنتی و صنایع دستی در شهرستان سرایان داراي يك تاريخچه طولاني و پرافتخار است و تولیدات صنایع‌دستی دارای مفاهیم فرهنگی و نقش عمده‌ای در تحقق اقتصاد مقاومتی دارد.

مسئول میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری شهرستان سرایان افزود: یکی از بخش‌ های مهم اقتصادی و فرهنگی در ایران، حوزه صنایع دستی و هنرهای سنتی است که ابزاری قابل توجه برای صادرات کالا، اشتغال زایی، جذب توریسم و بالا بردن سطح تولید ملی به شمار می رود.

انتهای پیام/غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.