صادرات استان در هفت ماه نخست سال جاری از لحاظ ارزشی 11 درصد و از لحاظ وزنی نیز رشد 30 درصدی نسبت به مدت مشابه داشته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از  بیرجند ؛سرپرست معاونت امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت،معدن وتجارت خراسان جنوبی با بیان اینکه خروجی کل استان صادرات + ماده 116 امور گمرکی، در هفت ماهه نیز رشد 41 درصدی ارزشی و 121 درصدی وزنی داشته است، افزود: در این مدت تعداد 738 کامیون ترانزیت خارجی از مرز ماهیرود عبور کرده که این تعداد نسبت به مدت مشابه سال گذشته 922 درصد رشد وزنی داشته است.

وی گفت: سهم گمرکات رسمی استان بیرجند و ماهیرود، از کل خروجی استان 29 درصد و سهم بازارچه های استان بازارچه ماهیرود 71 درصد بوده است.

سرپرست معاونت امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت،معدن وتجارت خراسان جنوبی عمده اقلام صادراتی در این مدت را شامل سیمان ، هیدرو کربن سبک ، کاشی و سرامیک ، هیدروکربن سنگین ،خوراک کامل طیور،گازوئیل،کود اوره، میلگرد،رب گوجه فرنگی و جوجه یخ زده ذکر کرد و افزود: عمده این اقلام به کشورهای افغانستان ، عراق، پاکستان و ترکمنستان صادر شده است.

الیاس جویبان گفت:ارزش هرتن کالای صادراتی در این مدت بطور متوسط 205 دلار بوده است.

وی در ادامه افزود:واردات استان نیز در این مدت از لحاظ ارزشی رشدی معادل 865 درصد را تجربه کرده است.

سرپرست معاونت امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت،معدن وتجارت خراسان جنوبی عمده اقلام وارداتی را برنج ، ماشین های خردکن و شکر ذکر کرد و اظهار کرد:این اقلام از کشورهای پاکستان ،چین و برزیل وارد شده است.

الیاس جویبان گفت: ارزش هرتن کالای وارداتی در این مدت نیز هزار و 328 دلار بوده است.

انتهای پیام/غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.