قزوین؛

جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی

استاندار قزوین از اجرای طرح بیابان زدایی در 5 هزار هکتار از اراضی استان خبر داد .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، از قزوین ؛ فریدون همتی در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی گفت : این طرح از  دستاورد های  سفر رئیس جمهور است که بدون مشارکت مردم اجرای آن امکان پذیر نیست .

وی با اشاره به بیابانی شدن 100 هزار هکتار از اراضی دشت قزوین بیان داشت:  با اعتبارات محدود دولتی نمی توان به جنگ بیابان زایی رفت .

فریدون همتی افزود : موضوع بیابان یکی از موضوعات استراتژیک و مهم استان است که در جلوگیری از آن ضمن برنامه ریزی دقیق باید از ظرفیت سازمان های مردم نهاد، خیرین و سرمایه گذاران بخش خصوصی نیز بهره برد.

استاندار حفاظت از اراضی با ارزش مهم دشت قزوین را یکی از این سرمایه های مهم برشمرد و اظهار داشت: در عملیاتی کردن برخی از طرح ها و پروژه ها باید با هماهنگی دستگاههای نظارتی ساز و کاری را فراهم کرد تا از اعتبارات موجود به خوبی بهره مند شد.

 رئیس سازمان برنامه و بودجه استان هم در این جلسه  از اجرای طرح نظام بهره برداری کشاورزی با رویکرد الگوی کشت در استان خبر داد و افزود: این طرح از مدتی قبل در استان آغاز شده و  مراحل پایانی کار خود را سپری می کند و قابلیت اجرایی شدن دارد.

ابوالفضل یاری با اشاره به اینکه الگوی های اجرایی موفقی توسط منابع طبیعی استان به مرحله اجرا درآمده که همگی آنها در حوزه اقتصاد مقاومتی تاثیر گذار است اظهار داشت: اجرای طرح تعادل میان دام و مرتع یکی از این طرح هاست که با موفقیت در استان قزوین اجرا شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار