فرماندار تهران گفت: نباید بگذاریم آسیب های اجتماعی کوچک در جامعه ریشه بدواند و به یک لکه ننگ برای کشور تبدیل شود.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ عیسی فرهادی فرماندار تهران در مراسم افتتاح مجتمع فوریت های خدمات اجتماعی شهر تهران که امروز(چهارشنبه) برگزار شد، اظهار داشت: کشور های غربی از گذشته با تحمیل 8سال جنگ، تحریم های 37ساله و ایران هراسی، سعی داشتند به انقلاب ما آسیب برسانند و با به وجود آوردن داعش برای برانداختن حکومت اسلامی تلاش کردند اما انقلاب ما همچنان با ثبات پا برجا است.


وی افزود:  ما برای استقلال و آزادی کشور بهای زیادی را داده ایم  و حیف است کشوری با این عظمت و پشتوانه دچار آسیب های اجتماعی ریز و درشت باشد که می توانستیم جلوی آن ها را بگیریم.

فرماندار تهران گفت: بسیاری از آسیب ها را می توان با کنترل از ایجاد و نشر آن‌ها جلوگیری کرد،آسیب های کوچکی که اگر با بی تفاوتی از کنار آنها رد شویم ریشه می دواند و به یک لگه ننگ رای کشور تبدیل می شود.

فرهادی بیان داشت: جامعه ما یک جامعه جوان و مومن است و نباید بگذاریم که آسیب های اجتماعی در آن ریشه بدواند و باعث فساد شود که خطراتی بعدی را با خود به همراه دارد.

وی افزود: در حوزه مقابله با آسیب های اجتماعی سه وزارت خانه ورزش و جوانان، وزارت ارشادو وزارت آموزش و پرورش می توانند کمک زیادی داشته باشند.

فرماندار تهران با اشاره به اینکه طرح اولیه تأسیس مجتمع فوریت های اجتماعی برای شهرداری تهران بوده است، گفت: هزینه های جانبی این طرح از سوی شهرداری تهران تأمین شده است و در چند حوزه جمع آوری معتادین و متکدیان، ساماندهی کارتن خواب ها و کودکان کار و متکدی فعالیت می کند.

فرهادی با اشاره به دستگاه های متولی در مجتمع فوریت های اجتماعی تصریح کرد: در این مجموعه شهرداری تهران،بهزیستی، نیروی انتظامی، دستگاه قضایی به عنوان حامی،دانشگاه های علوم پزشکی، کمیته امداد، اداره اتباع خارجی، ستاد مبارزه با مواد مخدر و فرمانداری به عنوان هماهنگ کننده بین دستگاه ها، کار را دنبال می کنند.

وی افزود: کار افتتاح مجتمع فوریت های اجتماعی باید سال گذشته آغاز می شود و کارهایی هم به طور پراکنده انجام شده است اما با افتتاح این مرکز کار متمرکز انجام می شود.

فرماندار تهران بیان داشت: از دیگر اقدامات اختصاص یک ردیف بودجه جداگانه برای این مجتمع در بودجه شهرداری تهران در سال 96 است.

فرهادی با اشاره به اینکه باید ظرفیت سازمان بهزیستی استان تهران ارتقاء پیدا کند، تأکید کرد: در حال حاضر ظرفیت بهزیستی در تهران برای یک شهرستان کوچک در مناطق دور افتاده کفایت می کند و برای تهران 40 سال گذشته جواب می دهد.

وی افزود: باید ظرفیت مراکز نگهداری کودکان متکدی سازمان بهزیستی را از 150 نفر به 500 نفر افزایش دهیم و در بحث احکام قضایی جمع آوری کودکان کار مشکلاتی وجود داشت که جلساتی با دادستان داشتیم.

فرماندار تهران گفت: قرار است، طرح پایلوت جمع آوری کودکان متکدی هفته آینده در سه نقطه شهر تهران انجام شود.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار