رئیس کمیته حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران گفت: همان گونه که شهردار تهران خود را ملزم به پاسخگویی به قوه قضائیه، افکار عمومی و خداوند می داند باید به شورا هم در دستور کار خود قرار دهد.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محسن سرخو رئیس کمیته حمل و نقل شورای شهر تهران در سیصد و دومین جلسه علنی شورای اسلامی در پی اظهارات شهردار تهران در مورد واگذاری املاک شهرداری، اظهار داشت: شهردار تهران علاوه بر پاسخگویی به مردم و قوه قضاییه باید به شورای شهر هم پاسخگو باشد.

وی با بیان اینکه قوه قضاییه و سازمان بازرسی کل کشور دقت زیادی در خصوص واگذاری املاک داشته‌اند، گفت: متاسفانه یک خلاء قانونی در برخورد با رسانه ها وجود دارد.

رئیس کمیته حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر اینکه در خصوص صحبت های شهردار چند ابهام وجود دارد، افزود: ارائه تخفیف از 20 تا 50 درصد به کارکنان برای واگذاری املاک بر چه اساسی صورت گرفته و همچنین تخفیف به خیریه ها در اساسنامه سازمان املاک و مستغلات دیده شده است.

رئیس کمیته حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه واگذ اری املاک همراه با تایید شهردار تهران برگزار شده است، گفت: 5 ابهام در خصوص این موضوع وجود دارد چرا که نمی دانیم درصد تخفیف ها بر چه اساسی بوده است.

سرخو  با بیان اینکه به آدم های مختلف از 7 تا بیش از 50 درصد در واگذاری املاک تخفیف داده شده است، تصریح کرد: نمی‌دام عدالت در ارائه تخفیف‌ها بوده یا نه به همین منظور به دنبال آنم که آیا به کارگران ساده شهرداری در سازمان پسماند مانند مدیران ارشد تخفیف برابر بوده است یا خیر.

وی یادآور شد:  اگر اعضای شورای شهر جایگاه نظارتی دارند پس چرا شهردار به آنها جواب نداده و در خصوص آن سکوت کرده است.

سرخو ادامه داد: باید مشخص شود به اشخاصی که املاک داده شده آیا آنها فاقد مسکن بوده‌اند که تخفیف بالایی برای آنها در نظر گرفته شده است.

رئیس کمیته حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران  با بیان اینکه بر اساس نظر دادستانی کل کشور چندین مورد تخلف احصا شده که شهردار تهران 36 مورد از آن را ابطال و متوقف کرده است، گفت: تقاضا دارم  افرادی که این صورتجلسه را امضا کرده اند هر چه سریعتر از مقام خود عزل شوند.

وی با بیان اینکه بارها به شهردار تهران در خصوص این موضوع  تذکر و نامه داده ایم، افزود: شهردار تهران به طور شفاف پاسخ ما را ندادند.

سرخو  تصریح کرد: آیا مدیری از شهرداری که در پاسداران، نیاوران، سعادت آباد، منطقه 22 و غیره مسکن دریافت کرده به همین اندازه کارگران پسماند و بازیافت هم در منطقه یک ملکی دریافت کرده‌اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار