یک قطعه پرنده مهاجر زنگوله بال در پارک ملی بوجاق کیاشهر رها سازی شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازگیلان؛رییس اداره پارک ملی بوجاق کیاشهر گفت: یکی از دوستداران حیات وحش آقای رهسپار با مشاهده این پرنده که توسط شکارچیان به صورت زنده در بازار به فروش می رسید پرنده را خریداری و برای رهاسازی تحویل ماموران یگان حفاظت محیط زیست کرد.

رامین زراعتی افزود: وی به دلیل علاقه شخصی به حیات وحش چندین بار با پرداخت وجه ، پرندگان اسیر را از شکارچیان خریداری کرده و برای رهاسازی تحویل اداره. پارک ملی کرده است .

وی با اشاره به اینکه زنگوله بال پرنده‌ای بزرگ از خانواده هوبرگان است افزود: زنگوله‌بال ۴۵ سانتی‌متر طول داشته و گشودگی بال‌هایش به ۹۰ سانتی‌متر می‌رسد، پرهای قسمت بالایی بدن پرنده نر بالغ و آماده به جفت‌گیری قهوه‌ای و پرهای شکمیش سفید رنگ بوده و سری خاکستری با نوار گردنی‌ای سیاه رنگ با حاشیه‌های سفید دارد.

زنگوله‌بال‌ها بویژه در زمستان به صورت گروهی زندگی می‌کنند. زیستگاه آنها دشت‌های سرسبز و کشتزارهای دست‌نخورده با پوشش گیاهی بلند و مناسب برای پنهان شدن است. این پرنده کند رو بوده و به هنگام احساس خطر به جای پرواز کردن شروع به دویدن می‌کند .

زنگوله‌بال همه‌چیزخوار است و از دانه‌ها، حشرات، جوندگان و خزندگان تغذیه می‌کند. جمعیت زنگوله‌بال‌ها به دلیل نابودی محدوده زیستی و تولید مثلیشان روبه‌کاهش است و در وضعیت نزدیک به تهدید نسل قرار گرفته‌اند. همه ساله تعدادی از این پرنده مهاجر در دشت سفیدرود پارک ملی بوجاق دیده می شود .


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.