بیش از 171 هزار گردشگر داخلی و خارجی در شش ماهه نخست امسال از باغ شاهزاده ماهان بازدید کردند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان؛ محمود وفایی، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان با اشاره به اینکه تعداد بازدیدکنندگان باغ شاهزاده ماهان نسبت به مدت مشابه پارسال هفت درصد رشد داشته است، گفت: پارسال160 هزار و 368 گردشگر از بنای تاریخی باغ شاهزاده ماهان بازدید کردند در حالیکه امسال این تعداد گردشگر به 171 هزار و 131 نفر افزایش یافته است.

وی با اشاره به افزایش50 درصدی بازدید گردشگران خارجی از این باغ تاریخی افزود: در شش ماهه نخست پارسال 3 هزار و 420 گردشگر خارجی وارد باغ شاهزاده ماهان شده اند در حالی که در 6 ماهه نخست امسال این آمار به حدود هفت هزار نفر رسیده است.

وفایی با اشاره به اینکه این استان تا پایان امسال با افزایش 40 درصدی گردشگران خارجی روبرو می شود ،تصریح کرد: کرمان دارای جاذبه های تاریخی، طبیعی و فرهنگی فراوانی است که می تواند هر گردشگری را مجذوب خود کند.

وی خاطر نشان کرد: تبلیغات مناسب و ثبت جهانی اماکن متعدد تاریخی و طبیعی یکی از دلایل افزایش تعداد گردشگران استان کرمان است.

گفتنی است: باغ شاهزاده ماهان یکی از باغ ‌های تاریخی ایران است که حدود ۲ کیلومتری شهر ماهان و در دامنه کوه ‌های تیگران واقع شده و مربوط به اواخر دوره قاجاریه است.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار