رئیس شورای شهر تهران گفت: اگر پیرو اهداف امام حسین (ع) نبودیم اسلاممان مانند همین سعودی ها، تکفیری ها و داعشی ها بود کسانی که بویی از اسلام نبرده اند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، یادواره مهندس چمران رئیس شورای شهر تهران در یادواره شهدای دانشجو در شهر بم گفت: ملت مسلمان ما درس شهادت را از امام حسین (ع) یاد گرفت، اسلامی که امروزه در دنیا داریم از برکت خون امام حسین (ع) است اگر این شهادت و حرکت امام حسین (ع)نبود امروز از اسلام چیزی نداشتیم.

وی افزود: اگر پیرو اهداف امام حسین (ع) نبودیم اسلاممان مانند همین اسلام سعودی ها بود اسلامی که بویی از اسلام نبرده ؛ مانند اسلام داعشی ها تکفیری ها بود می بینید جنایات را متاسفانه به اسم اسلام بزرگترین و بدترین جنایات را انجام می دهند .

وی افزود :پیروزی انقلاب و رمز پیروزی انقلاب را در یک کلمه می توانم بگویم آن هم سرور سالار شهیدان امام حسین (ع) بود ما قیام خود را روز عاشورا شروع کردیم از 15 خرداد عاشورا سال 57، تاسوعا و عاشورا 57 اوج تظاهرات راهپیمایی ها بود که شاه مایوس شد ایران را ترک کرد و رفت.

چمران افزود:انقلاب ما با زور تفنگ به پیروزی نرسید ما نجنگیدیم پیروز شدیم اگر جنگیدیم با مشت ها و با شعار الله اکبر و یاحسین به پیروزی رسیدیم قوی ترین سلاح ما شهادت بود ما این مسیر را رفتیم انقلاب ما پیروز شد .

وی از دکتر چمران به عنوان عارف شهید و فرمانده شهید یادکرد و افزود:دکتر چمران وقتی از آمریکا به اروپا و الجزایر و به مصر آمدند و 2 سال در مصر آموزش جنگ کماندویی دیدند وی در بهترین شرایط در آمریکا زندگی ساده ای داشت و هر چه درآمد داشت خرج انقلاب می کرد انجمن دانشجویان اسلامی و انجمن ایرانیان را تاسیس کرد.

بعد وارد لبنان شد و هم زمان با آغازجنگ همراه گروهی از لبنان وارد ایران شد به دیدار رهبر کبیر انقلاب رفت و در اخر دیدار تصمیم گرفت در ایران ماندگار و راهی جبهه های جنگ شود.

وی از 26 آبان سالروز آزادی سوسنگرد یادکرد و گفت : این روز، روزی است که دکتر چمران تنها در برابر ابنوهی از تانک ها ایستاد و دشمن را مجبور به عقب نشینی کرد.

در ادامه این یادواره سردار سعید قاسمی تحلیلگر سیاسی همرزم شهید حاج احمد متوسلیان یکی از فرماندهان لشکر محمد رسول الله استاد دانشگاه امیر کبیر تهران و شهید رجائی گفت :یک روز پس از زلزله به بم آمدم و یکی از غمبارترین مقاطع زندگیم حادثه ای بود که در شهر شما اتفاق افتاد و از خداوند می خواستم با تیمی که همراه خودمان آوردیم بتوانیم در همان ۷۲ ساعت اول آواربرداری کنیم لذا فقط در یک صبح تا شب بین هشت تا ده هزار نفر را به خاک سپردیم.

وی افزود :در این ۳۸ سال پس از پیروزی انقلاب، ۳۸ تایپ یا مدل تهاجم علیه انقلاب یا به قول امروزی ها برند را نابود کردیم همه فکر می کنند جنگ همان جنگ ایران عراق بود که تمام شد نه جنگ 38 سال هست که ادامه دارد.

در اخر سردار سعید قاسمی گفت :خیلی خوشحالم در جمع مردم ولایتمدار شهرستان بم حضور دارم باید یک نگاه ویژه ای به بم شود.
در پایان این مراسم از خانواده 5 شهید دانشجو و یک خانواده شهید غواص در بم تجلیل شد .

دکتر چمران از ارگ قدیم بم هم بازدید کرد .

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار