تبریز؛

مهارت آموزی مهمترین هدف دانشگاه جامع علمی- کاربردی

رییس دانشگاه جامع علمی- کاربردی واحد آذربایجان شرقی گفت: افزایش کیفیت آموزش و کاربردی کردن آن از مهمترین اهداف این دانشگاه است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از تبریز؛ فرزان قالیچی در جمع خبرنگاران گفت: اکثر رشته های دانشگاهی به خصوص رشته های علوم انسانی فقط به صورت تئوری تدریس می شوند و دانشگاه جامع علمی- کاربردی واحد آذربایجان شرقی در تلاش است تا با مهارت آموزی به دانشجویان باعث کاربردی کردن مباحث آموزشی شود. 

وی با اعلام اینکه اکثر دانشجویان دانشگاه جامع علمی- کاربردی واحد آذربایجان شرقی بعد از اتمام تحصیل در بازار کار جذب می شوند و یا درصورت شاغل بودن بهره وری آنها افزایش می یابد بیان کرد: کارآفرینی و افزایش بهره وری مهمترین دغدغه مسئولان این دانشگاه است. 

وی با بیان اینکه حدود 11 هزار نفر دانشجو در دانشگاه جامع علمی- کاربردی واحد آذربایجان شرقی تحصیل می کنند اعلام کرد : 50 درصد صندلی های این دانشگاه خالی است و انتظار می رود با بهبود کیفیت آموزشی دانشجویان زیادی برای ورود به این دانشگاه رغبت نشان دهند. 

قالیچی بیان کرد: در دانشگاه جامع علمی- کاربردی واحد آذربایجان شرقی 37 واحد فعال وجود دارد که 19 تا از آنها دولتی است ، 10 واحد خصوصی و 6 تا نیز عمومی است و 2 واحد نیز نیمه دولتی است.

وی عنوان کرد: 5 هزار و 915 دانشجوی مقطع کاردانی ، 4 هزار و 463 دانشجوی مقطع کارشناسی و 39 دانشجوی مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه جامع علمی- کاربردی واحد آذربایجان شرقی مشغول تحصیل هستند. 

قالیچی گفت: حدود 50 هزار نفر تا کنون از دانشگاه جامع علمی- کاربردی واحد آذربایجان شرقی فارغ التحصیل شده اند که 35 هزار نفر آنها در مقطع کاردانی بوده است.

انتهای پیام/ب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.