معاون سیاسی، امنیتی استانداری گفت: هفت نفر از اعضا هیأت رئیسه مجلس دانش آموزی استان به عنوان مشاور معاون سیاسی استاندار منصوب می شوند.

انتصاب هفت عضو مجلس دانش آموزی استان به عنوان مشاور معاون سیاسی استانداربه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ سید جواد حسینی در نشست نمایندگان مجلس دانش آموزی خراسان رضوی افزود: در فرمانداری ها و بخشداری های استان نیز این احکام، برای هیأت رئیسه مجالس دانش آموزی شهرستان ها صادر می شود.

وی گفت: از ظرفیت این افراد برای جلسات مشاوره ای و پیوند زدن دانش آموزان با دولت، مدیریت شهری و مجلس شورای اسلامی استفاده می شود.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی افزود: امروز توسعه ی مشارکت دانش آموزان در فرآیندهای تعلیم و تربیت در دستورکار مدیران دستگاه آموزش و پرورش استان است.

حسینی با اشاره به این که مجلس دانش آموزی، شوراهای شهر و روستا و پرسش مهر ریاست جمهوری مسیری در راستای توسعه و تعمیق مشارکت هستند؛ گفت: سند تحول بنیادین سه جوهره اصلی دارد که مهمترین آن توجه به تعلیم و تربیت تمام ساحتی ست و اهداف این بخش با مشارکت دانش آموزان محقق می‌شود و این مشارکت در صورتی موثر خواهد بود که بتوانیم برای آن ستادسازی کنیم.

وی افزود: عرصه هایی مانند مجلس دانش آموزی که تجلی مشارکت نهادمند دانش آموزان است بهترین بستر برای مشارکت دهی این قشر در فرآیندهای آموزش و پرورش می باشند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی گفت: در تجارب جهانی کشورهایی داریم که آموزش و پرورش آن ها به عنوان نهادی موفق در دنیا شناخته می شوند و نظام تعلیم و تربیت آن ها شاخص هایی مانند تمرکززدایی، ایجاد زمینه مشارکت و پیوند بین جامعه و مدرسه دارد و مجلس دانش آموزی در راستای همین سه هدف به خوبی گام برمی دارد.

حسینی به‌ توصیه های سازمان های بین المللی مانند یونسکو برای مشارکت دهی دانش آموزان در برنامه های تعلیم و تربیت هم اشاره کرد و افزود: مجلس دانش آموزی می تواند تحقق بخش اهداف نظام بین المللی در خصوص میزان تاثیر دانش آموزان در رشد آموزش و‌پرورش و بالطبع پیشرفت و‌توسعه جامعه باشد.

وی‌ گفت: بسترسازی و گفتمان سازی بحث اقتصاد مقاومتی در بین دانش آموزان و جامعه ، توجه به رشد و توسعه مراکز رشد و کارآفرینی و بهبود عملکرد آن ها، تمرکز بر حوزه های سلامت و تربیت بدنی دانش آموزان توسط نمایندگان این مجلس و پیگیری روند اجرای طرح صددبیرخانه و صدمدرسه از جمله مواردی ست که می تواند به پویایی این حوزه کمک کند.

انتهای پیام// م.م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.