معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی گفت: خانه تشکل های اجتماعی غیردولتی در مشهد به زودی راه اندازی می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، سید جواد حسینی افزود: این مجموعه در راستای شبکه سازی تشکلهای اجتماعی و مردم نهاد شکل می گیرد و اعضای آن با رای مستقیم 847 تشکل فعال در خراسان رضوی انتخاب خواهند شد.
وی ادامه داد: شبکه سازی در حوزه های مختلف، قدرت و توانمندی مشارکت موثر تشکلها را افزایش می دهند لذا این مهم باید اجرایی شود.
وی گفت: تشکلهای بیشتر در مراکز استانها شکل می گیرند در صورتی که در شهرهای کوچک و روستاها نیز باید تشکلهای مردم نهاد فعال شوند.
حسینی افزود: تشکلهای موضوعی باید دارای حوزه های فعالیت گسترده باشند که در این راستا در مدت فعالیت دولت تدبیر و امید حوزه فعالیت تشکلهای مردمی از پنج محور به 17 محور افزایش یافته است.
وی ادامه داد: همچنین تشکلها باید در بین اقشار و رده های سنی مختلف تسری یابند و همه اقشار درگیر تشکلها شوند.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی گفت: سیاست توانمندسازی تشکلها و آموزشهای مستمر نیز باید دنبال شود.
وی در ادامه به لزوم نظارت بر فعالیت تشکلها تاکید و بیان کرد: تشکلهای قانونمند باید تقویت شوند و از فعالیت غیرقانونی تشکلهای نیز جلوگیری شود.
حسینی افزود: تشکلهای مردم نهاد ظرفیتی کم نظیر برای توسعه بخشهای مختلف هستند. مردم، در حوزه عمومی نظام و تشکل پیدا می کنند لذا هر قدر این تشکل سازمان یافته تر باشد توسعه متوازن و پایدار بیشتر محقق می شود.
رئیس گروه سازمانهای مردم نهاد دفتر امور اجتماعی استانداری خراسان رضوی نیز در این نشست گفت: این دوره دومین مرحله آموزشی ویژه سازمانهای مردم نهاد در سال جاری است.
محمد وظیفه دوست افزود: دوره آموزشی با حضور 160 نفر از اعضای سازمانهای مرم نهاد فعال در خراسان رضوی و کارشناسان فرمانداریهای تابعه زیر نظر مراجع نظارتی استان تا دهم آبان ماه ادامه دارد.
انتهای پیام//ی.م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار