معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: در صورت آلودگی هوا، مدیران مدارس موظفند فعالیت های برون مدرسه ای و ورزشی دانش آموزان را حذف کنند.

حذف فعالیت های برون مدرسه ای دانش آموزان در روزهای آلودهبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ جواد پورجاهد افزود: بر اساس بخشنامه ای که سال گذشته به دلیل افزایش بار آلودگی هوا در کلانشهر مشهد تهیه و به مدیران مدارس ابلاغ شد، فعالیت دانش آموزان در روزهای آلودگی هوا به حداقل می رسد.
وی با اشاره به تاثیر آلودگی هوا بر دانش آموزان و کودکان گفت: مدیران مدارس طبق بخشنامه مزبور باید فعالیت های ورزشی دانش آموزان و هر گونه فعالیت برون مدرسه ای را در روزهای آلوده به حداقل و صفر برسانند تا سلامت دانش آموزان تامین شود.
معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی افزود: با توجه به اینکه طی سه روز گذشته کلانشهر مشهد وضعیت هشدار و افزایش بار آلودگی را تجربه کرده است، اجرای این بخشنامه به مدیران یادآوری شده است.
پورجاهد افزود: در صورتی که وضعیت آلودگی هوا از روز قبل پیش بینی و اعلام شود، آموزش و پرورش استان در زمینه فعالیت دانش آموزان تصمیمات بهتری اتخاذ خواهد کرد.
وی گفت: تشکیل ستاد مدیریت بحران و تصمیم گیری در باره تعطیلی مدارس هنگام آلودگی شدید هوا به پیشنهاد اداره کل حفاظت محیط زیست استان انجام می شود.
انتهای پیام// م.م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار