مدیرکل کمیته امداد آذربایجان‌‌غربی گفت:5.5 درصد از جمعیت استان آذربایجان غربی تحت پوشش خدمات کمیته امداد امام خمینی (ره) هستند.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ؛جلال حسین زاده با اشاره به خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد در شهرستان ارومیه گفت: 17 هزار و 216 خانوار با جمعیتی بالغ بر 31 هزار و 604 نفر در شهرستان ارومیه تحت پوشش کمیته امداد قرار دارند.

وی ادامه داد: 70 درصد خانواده‌های تحت پوشش را زنان سرپرستی می‌کنند و 30 درصد سرپرستی خانواده‌ها را نیز مردان برعهده دارند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان بیان کرد: با این آمار 6.2 درصد جمعیت شهرستان ارومیه و به تبع آن 5.5 درصد از جمعیت استان آذربایجان غربی تحت پوشش خدمات کمیته امداد هستند.

جلال حسین زاده در ادامه تأمین مسکن برای نیازمندان و مددجویان را از برنامه‌های اساسی کمیته امداد دانست و تصریح کرد: تا کنون 30 واحد شهری و 10 واحد روستایی به مددجویان تحت پوشش شهرستان ارومیه تحویل داده شده است.

وی افزود: متاسفانه در حال حاضر 165 خانواده تحت پوشش کمیته امداد در شرایط اضطراری به سر می برند و نیاز به مسکن دارند.

مدیر کل کمیته امداد در خصوص اجرای مسکن مهر برای این قشر مظلوم گفت: از 180 واحد مسکونی اختصاص یافته تعداد 140 واحد تحویل داد شده‌اند و 40 واحد دیگر هم در حال آماده سازی و تکمیل هستند.

جلال حسین زاده تصریح کرد: 40 درصد اعتبارات صرف شده برای عملیات عمرانی مسکن مددجویان از محل کمک های خییران و نیکوکاران و مابقی نیز از کمک های دولتی تامین شده است.

حضرت پور شهردار ارومیه نیز در این جلسه به اهمیت وجود کمیته امداد از نظر امام خمینی(ره) اشاره کرد و گفت: این نهاد ارزشمند بایستی مورد توجه تمامی مسئولین و حمایت آنها قرار گیرد تا بتوانیم آرمان‌های امام (ره) را در خصوص این نهاد ارزشمند ادامه دهیم تا بتوانیم گرهی از مشکلات مددجویان تحت پوشش کمیته امداد باز کنیم.

در ادامه این جلسه اعضای شورای شهر به بیان نظرات خود پرداخته و گفتند: نیاز به سرپناه برای زندگی از جمله نیازهای هر فرد است که متأسفانه با وجود همه تلاشهای بعمل آمده از اول انقلاب تاکنون، مشکل مسکن کماکان از عمده‌ترین مشکلات قشر محروم و کم درآمد جامعه بوده و می‌باشد.

در پایان اعضای شورای شهر بیان کردند: کمیته امداد بیشتر به داد و درد خانواده های نیازمند برسد، تا انشالله روزی جشن توانمندی تمام نیازمندان را بگیریم و در این راه اعضای شورای شهر و شهرداری با تمام قوا آماده خدمت رسانی هستند.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.