به مناسبت هفته سلامت روان کلاس آموزشی برای مددجویا ن کمیته امداد با همکاری کمیته امداد امام خمینی درپلدشت برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه کارشناس سلامت روان شبکه بهداشت و درمان با تعریف سلامت روان و اهمیت آن برای همه گفت: همانطوریکه به سلامت جسمانی خود اهمیت میدهیم باید به سلامت روحی و روانی خود نیز اهمیت دهیم.

زهرا یوسفی در ادامه ضمن تعریف بحران و بلایا اظهار داشت: سه نوع بحران داریم که ازجمله آنها بحرانهای رشد، بحرانهای زندگی و بحرانهای آسیب زا میباشد که تمامی این بحرانها منجر به ضربه های روانی خواهد شد و کسانی در مقابل این بحرانها تاثیرات کمی خواهند دید که از سلامت روان کافی و آگاهیهای لازم برخوردار باشند.

وی افزود: هر انسانی پس از وقوع هر حادثه ای پنج مرحله ضربه، قهرمان گرایی ، امیدواری و فراموشی غم ، رویـارویی بـا واقعیت و مرحله تجدید سازمان را میگذراند و فرد بحران دیده پس از طی این مراحل شروع به باز سازی روانی و از سر گیری زندگی روزمره خود می کند که ماندن در هر محله از این مراحل موجب آسیب روانی شدید فرد مثل افسردگی، مشکلات خواب و غیره میگردد و مداخله سریع در این موارد موجب کاهش بار روانی فرد شده و فرد آسیب دیده به زندگی عادی برمیگردد . به همین جهت خانواده ها میتوانند با مداخله به موقع در بحران و بلایا و مشاوره با روانشناس و مراجعه به مراکز خدمات سلامت جامعه از عوارض اجتماعی و روانی عزیزان خود بکاهند.

انتهای پیام/ح


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.