قزوین ؛

ضرورت تشکیل اتاق فکر با هدف پیوند دانشگاه ها و پژوهشگران

استاندار قزوین بر ضرورت تشکیل اتاق فکر باهدف پیوند دانشگاهها و پژوهشگران تاکید کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، از قزوین ؛ فریدون همتی دراولین جلسه شورای سیاست گذاری بزرگداشت هفته پژوهش استان ،  تقویت و خلق اشتغال  جدید و رونق تولید و کسب و کار را دراستان از امور مهمی برشمرد که به دنبال پیوند دانشگاه و حوزه پژوهش محقق خواهد شد.


فریدون همتی افزود : شش هزار و 800  واحد صنعتی ایده آل در استان قزوین وجود دارد که فعالند و در موقعیت مطلوبی قرار دارند که با وجود مراکز دانشگاهی متعدد در استان ،پیوند بین بخش صنعت و دانشگاه یک امر ضروری است .

استاندار با بیان اینکه دراستان ظرفیت های زیادی وجود دارد که باید تبدیل به ثروت عظیمی شود افزود : پژوهش می تواند حلقه واسط بین  دانشگاه با دستگاه اجرایی باشد.

وی اضافه کرد : در حوزه شرکت های دانش بنیان باید  سازماندهی  و تلاش لازم صورت گیرد تا با مذاکرات کارشناسی ایده های جدید دراین حوزه به تولید انبوه برسند.

استاندار قزوین در ادامه با اشاره  دانشگاه های استان افزود : 68 واحد دانشگاهی در استان وجوددارد که این یک ظرفیت ایده آل است اما یک خلا هم وجود دارد که بخش اجرایی و بخش های صنعتی ،کشاورزی استان ارتباط بسیار ضعیف و کم رنگی با دانشگاه ها دارند.

استاندار قزوین گفت : در شرایط جدید دانشگاه ها نباید تنها متکی به پذیرش دانشجو باشند بلکه ضمن تعلیم و تعلم باید دانشجویانی توانا و فناوری را تحویل جامعه بدهند که پس از فارغ التحصیلی بیکار نمانند.

معاون استانداری قزوین هم دراین جلسه با اشاره به اهمیت پژوهش و مغفول ماندن آن گفت: درتخصیص اعتبار هم به پژوهش نگاه تعادلی نداریم و از کمترین بودجه برخوردار می شود که این روند نمی تواند ما را به نتیجه مطلوب برساند.

 منوچهر حبیبی گفت : در سالیان اخیر اقدامات خوبی در بحث پژوهش دردانشگاه های استان آغاز شده است .

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.