سرپرست معاونت امور اقتصادی استانداری قزوین، هفته پژوهش و فناوری را فرصتی مناسب برای تجلیل از فعالان این حوزه دانست .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، از قزوین ؛ منوچهر حبیبی در نشست ستاد برگزاری برنامه های هفته پژوهش و فناوری استان قزوین گفت :  هفته پژوهش و فناوری فرصتی مناسب برای تجلیل از فعالان این حوزه و تبیین و تشریح اهمیت این مقوله و همچنین سنجش فعالیت دستگاه ها در ارتباط با پژوهش است .

وی افزود : هر اقدام و فعالیتی که دارای پشتوانه پژوهشی باشد، بدون شک با ضعف ها و نقص های کمتری همراه است و نتایج بهتری را با خود به همراه خواهد داشت.

حبیبی اضافه کرد : نباید فراموش کرد که برای حل بسیاری از مسائل و مشکلات جامعه در حوزه های مختلف می توان با اتکا به نتایج فعالیت های پژوهشی راهکار مناسب اتخاذ کرد.

سرپرست معاونت امور اقتصادی استانداری قزوین در ادامه خواستار پیوند هرچه بیشتر بین دانشگاه ها و دستگاه های اجرایی شد و اظهار داشت: در حال حاضر این پیوند آنچنان که باید عمیق و محکم نیست.

 رئیس دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره)  هم در این نشست گفت : با وجود توانمندی بالای دانشگاه های استان در حوزه پژوهش، جای تاسف است که دستگاه های اجرایی، فعالیت های تحقیقاتی و پژوهشی خود را به دانشگاه های خارج از استان می سپارند.

ابوالحسن نائینی از مدیران ارشد استان خواست تا به منظور تقویت بنیه علمی و پژوهشی محققان و دانشجویان محصل در دانشگاه های استان، دستور لازم را برای اینکه فعالیت های پژوهشی دستگاه های اجرایی به جای سفارش به تهران به دانشگاه های قزوین ارائه بشود، صادر کنند.

در ابتدای این نشست، دبیران کمیته ها و اعضای ستاد درباره برنامه های هفته پژوهش و فناوری استان ، چگونگی انتخاب پژوهشگران نمونه استان و نحوه تجلیل از آنها به بیان نقطه نظرات و پیشنهادات خود پرداختند.

برنامه های مربوط به هفته پژوهش و فناوری در استان ها امسال از 14 تا 18 آذر ماه برگزار می شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار