قزوین؛

تصویب سند تربیت مدیران وزارت جهاد کشاورزی

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت جهاد کشاورزی از تصویب سند تربیت مدیران آینده در این وزات خانه خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، از قزوین ؛ محمدعلی جوادی در آیین تکریم و معارفه رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین  گفت : سند تربیت مدیران آینده وزارت جهاد کشاورزی به تصویب سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور رسیده که در بعضی استانهای کشور  نیز بصورت پایلوت اجرا شده است.

تصویب سند تربیت مدیران وزارت جهاد کشاورزی

وی افزود: بر طبق این سند؛ مدیران در سطوح میانی و ارشد با توجه به فراگیری آموزشهای لازم از بدنه  داخلی سازمانهای جهاد کشاورزی انتخاب و آماده پذیرش مسئولیتها خواهند شد.

جوادی بیان کرد: سند توسعه منابع انسانی نیز در دست اقدام است که در آینده نزدیک تعدادی دیگری نیروی انسانی به مجموعه وزارت جهاد کشاورزی اضافه خواهند شد.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزیر جهاد کشاورزی در این مراسم گفت: یکی از اولویت ها ما در بخش کشاورزی رشد سالانه پنج درصدی تولید است تا در برنامه پنج ساله ، تراز غذای صفر شود.

وی با اشاره به استعدادها و ظرفیتهای مناسب بخش کشاورزی در استان قزوین گفت : استان زرخیر قزوین در حوزه های صنعت، کشاورزی و گردشگری جایگاه ویژهای دارد که در این میان در بخش کشاورزی موفقیت بیشتری کسب کرده است که می تواند در تولیدات کمی و کیفی بخش کشاورزی رشد و توسعه بیشتری داشته باشد.

نماینده ولی فقیه در استان هم در این مراسم به ظرفیت های غنی بخش کشاورزی در استان اشاره کرد و خواستار برنامه ریزی مدیران برای افزایش تولید شد.

تصویب سند تربیت مدیران وزارت جهاد کشاورزی

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی افزود : استان قزوین در صنعت نیز جایگاه ویژه ای دارد اگر پیوند و رابطه صنعت، علم و دانشگاه  پیدا شود می توان استان قزوین را به عنوان مرکز و محور صنعت در کشور مطرح کرد.

وی بر لزوم اهمیت استفاده بهینه از منابع آب در استان با استفاده از روشهای جدید علمی و سیستم های نوین آبیاری تاکید کرد.

داود محمدی نماینده مردم قزوین ، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی هم در این مراسم ضمن تاکید بر صرفه جویی در مصرف آب در بخش کشاورزی ، توجه به  توسعه سیستمهای آبیاری قطره ای و  حمایت از کشاورزان با هدف توسعه کشاورزی استان را خواستار شد .

داود محمدی  در ادامه بر ضرورت خرید تضمینی محصولات کشاورزی استان به ویژه  گندم ، جو و کشمش از کشاورزان تاکید کرد .

تصویب سند تربیت مدیران وزارت جهاد کشاورزی
 استاندار هم در این مراسم از اجرای آبیاری نوین در 20 هزار هکتاراز اراضی کشاورزی استان خبر داد و گفت : با اجرایی این طرح  90 هزار متر مکعب در مصرف آب صرفه جویی خواهد شد .

فریدون همتی با اشاره به احداث دو گلخانه مدرن در شهرستان تاکستان گفت : یکی از راههای برون رفت و صرفه جویی در مصرف آن و همچنین افزایش محصولات کشاورزی ایجاد گلخانه های مدرن در سطح استان است .

استاندار قزوین همچنین بر ضرورت تلاش برای جلوگیری ازبیابانی شدن اراضی  تاکید کرد و گفت: قرار است تا پایان امسال  5 هزار هکتار از اراضی بیابانی استان ساماندهی و اصلاح شود.

 در پایان ضمن قدر دانی از خدمات نیازعلی ابراهیمی پاک اقای علی اکبر متقی فرد  به عنوان رییس جدید سازمان جهادکشاورزی استان قزوین معرفی شد.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.