مدیر جهادکشاورزی شهرستان قزوین گفت : بیش از پنجاه درصد پرونده های تشکیل شده برای اجرای آبیاری نوین در این شهرستان متقاضی اجرای طرح تجمیع هستند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، از قزوین ؛عباس علیخانی در پنجمین جلسه ستاد شهرستانی توسعه سیستم های نوین آبیاری و کشت گلخانه ای افزود: سهمیه شهرستان قزوین سه هزار و پانصد هکتار است که تاکنون نزدیک به دو هزار و سیصد هکتار پرونده در مراکز تشکیل شده و به مدیریت ارسال شده است.

وی تصریح کرد : با توجه به سیاست اجرای طرح های آبیاری بصورت تجمیعی ، این مدیریت در نظر دارد در هر مرکز جهاد کشاورزی دو روستا بصورت پایلوت طرح تجمیعی انجام دهند. 

مسئول باغبانی شهرستان قزوین هم در این جلسه گفت : با توجه به مشکلات و موانع موجود در عرصه تولید گلخانه ای هنوز فاصله زیادی تا جذب سهمیه  بیست هکتاری این شهرستان با قیمانده است.

 سمیه ابراهیمی ، نداشتن دانش فنی تولید گلخانه ای بهره برداران، احداث سازه های غیر اصولی و غیر استاندارد، بالا بودن میزان سود تسهیلات بانکی و حذف یارانه سوخت از علل غیرفعال و نیمه فعال بودن 17 واحد تولیدی در سطح شهرستان قزوین بیان کرد .

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.