همایش پدافند غیر عامل در حوزه تهدیدات بیولوژیک با حضور مسئولان دستگاههای اجرایی برگزار شد .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، از قزوین ؛ پروفسور کرمی استاد دانشگاه در این همایش گفت : تهديدات بيولوژيك و بيوتروريسم از جمله تهديدات مهم و بحث بر انگيزي است و سالانه شاهد شيوع انوع بيماري هاي عفوني جديد موسوم به نوپديد در جهان هستيم.

این استاد دانشگاه  با بیان اینکه قدرت آسیب‌رسانی عوامل زیستی در برابر سایر تهدیدات بالاتر است، گفت: تهدیدات زیستی بسیار گسترده و  توان نظامی دشمن در این حوزه بالا است و ما باید تا آنجایی که می‌توانیم در برابر این تهدیدات، خود را آماده کنیم.

کرمی افزود: آسیب رساندن به زیرساخت‌های اقتصادی، ایجاد ترس در جامعه و از بین بردن امنیت بهداشتی و غذایی، آسیب رساندن به سلامت عمومی جامعه و تحمیل هزینه‌های سنگین به کشور هدف ، از دیگر اهداف تهدیدات زیستی در زمان صلح به شمار می‌رود.    
        
 استاندار قزوین هم در این همایش  گفت:  سلاح های بیولوژیک و بیوتروریسم به عنوان استفاده از میکروبها ، سموم و سایر عوامل زیستی علیه انسانها، دامها و محصولات کشاورزی می تواند در زمان صلح و بصورت مخفیانه نیز انجام شود .

فریدون همتی در ادامه  بر ضرورت برنامه ریزی و آگاه سازی جامعه برای به حداقل رساندن  آسیب ها ادر حوزه غذایی و بیولوژیک تاکید کرد.

 افشار مدیر کل پدافند غیر عامل استان هم در این همایش از اجرای 138 برنامه متنوع در بخش های مختلف با هدف آگاه سازی و آماده سازی دستگاهها در طول هفته پدافند غیر عامل خبر داد.

 در این مراسم از مسئولین کار گروههای مختلف پدافند غیر عامل استان نیز تجلیل شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.