5 درصد والدین کرمانی که کودک ۲ تا ۱۲ سال دارند سالانه تحت پوشش مراقبت های فرزند پروری و مهارت های زندگی قرار می گیرند .

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، دکتر طباطبائی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان در برنامه گفتگوی ویژه ی خبری شبکه استانی کرمان گفت : سن کم تر از ۷ سال زمان مناسبی برای آموزش و آگاه سازی به فرزندان است و آموزش و آگاه سازی به فرزندانمان را باید از سنین پایین شروع کنیم.

وی با اشاره به اینکه پیشگیری بهتر از درمان است گفت: درمان اعتیاد سخت ، هزینه بر و دارای عوارضی مانند هپاتیت و ایدز است به همین دلیل پیشگیری آسان تر خواهد بود.

دکتر طباطبائی افزود :سن شروع اعتیاد بیشتر در دوران نوجوانی است چون نوجوانان کنجکاو و ریسک پذیر هستند و اعتقاد دارند هیچ گاه دچار اعتیاد نخواهند شد.

وی خاطرنشان کرد : اعتماد به نفس پایین ، افسرگی و اضطراب هم از دیگر عوامل ایجاد کننده اعتیاد است.

دکتر طباطبائی به باور اشتباهی که در ارتباط با مصرف مواد مخدر وجود دارد اشاره کرد وگفت: بعضی از مردم برای کاهش درد ، درمان فشارخون و دیابت و برای درمان بسیاری از بیماری ها به سراغ مواد مخدر می روند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان افزود: یکی از راه هایی که می توان فرد را علیه اعتیاد واکسینه کرد آموزش مهارت نه گفتن به مسائلی است که خارج از عرف و شرع و قانون باشد.

وی همچنین خانواده را در زمینه افزایش اعتیاد در جوانان و نوجوانان موثر دانست و گفت : خانواده باید محیطی باشد که محبت به فرزندان ابراز شود و نظارت صحیحی روی فرزند خود داشته باشند.

وی در پایان به اقدامات دانشگاه علوم پزشکی کرمان اشاره کرد و افزود : مردم در سراسر استان می توانند به مراکز بهداشتی و درمانی مراجعه کنند و در دوره های مهارت زندگی و فرزند پروری شرکت کنند .

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.