یزد؛

رفع تصرف 94 هکتار از اراضی ملی استان یزد

94 هکتار از اراضی ملی استان یزد رفع تصرف شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ کاظم اسلامی رییس اداره حقوقی اداره کل منابع طبیعی و آبخیرداری یزد گفت: امسال 94 هکتار از اراضی ملی این استان به ارزش 84 میلیارد ریال رفع تصرف و خلع ید شد.

اسلامی افزود: این اراضی به صورت مسکونی و مابقی به صورت خاکریز، استخر، کشت و زرع و حصار کشی توسط زمین خوارگان تصرف شده بود.

وی گفت: از مجموع اراضی رفع تصرف شده 2 هزار مترمربع از اراضی مسکونی که در دهستان سانیج و طرزجان تفت که ویلا سازی شده بود، تخریب شد.

اسلامی با بیان اینکه مجموعا در این مدت 234 پرونده تشکیل شده، افزود: این اراضی با حکم قضایی و توسط یگان حفاظت منابع طبیعی و نیروی انتظامی در اجرای تبصره یک ماده 55 قانون حفاظت و بهره برداری از جنگل ها و مراتع رفع تصرف شده است.

رییس اداره حقوقی اداره کل منابع طبیعی و آبخیرداری یزد گفت: بیشترین تصرف اراضی در شهرستان های تفت، مهریز و خاتم صورت گرفته است.

وی پیشگیری از تصرفات اراضی ملی را از اولویت های اصلی این اداره کل در بخش حفاظت بیان کرد و افزود: برای حفاظت از عرصه های منابع طبیعی علاوه بر اقدامات پیشگیرانه، برنامه های آگاهی بخشی نیز در دستور کار قرار دارد.

اسلامی از مردم خواست هرگونه تعرض به طبیعت، تخریب و تصرف اراضی ملی و آتش سوزی جنگل ها و مراتع را به شماره تلفن 1504 (امداد جنگل و مرتع) اطلاع دهند. 

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری یزد پیش از این اعلام کرده بود: در سال 94 از بیش از 195 هکتار اراضی ملی در یزد رفع تصرف شد که ارزش ریالی آن 280 میلیارد تومان برآورد می شود . 

محمدرضا آخوندی اضافه کرد: پارسال 383 پرونده در این زمینه تشکیل شد و در مجموع 646 رای در این زمینه صادرکه 460 رای به نفع این اداره کل و 186 رای علیه منابع طبیعی بوده است. 

هم اکنون 21 نفر نیروی محافظ در یگان حفاظت استان یزد مشغول به خدمت هستند که حفاظت از هفت میلیون هکتار از اراضی ملی را برعهده دارند.

انتهای پیام/ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار