نماینده یزد و اشکذرگفت: ترمیم کابینه پاسخی به مطالبات مردم بود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ سید ابوالفضل موسوی بیوکینماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی گفت: سه وزارتخانه ای که مورد ترمیم قرار گرفتند از نقاط ضعف عملکرد دولت به حساب می آمدند و درخواست های زیادی از سوی مردم برای تغییر در این وزارتخانه ها به نمایندگان مجلس ارائه می شد.

موسوی بیوکی افزود: نمایندگان مجلس نظر مساعدی در خصوص وزرای پیشنهادی ورزش و جوانان و فرهنگ و ارشاد اسلامی دارند اما گرفتن رای اعتماد از مجلس برای وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش دشوار است.

وی گفت: تلاش برای ترمیم کابینه ابتدا با درخواست استیضاح وزیر آموزش و پرورش از سوی برخی نمایندگان شروع شد، هرچند در جلسات وزیر آموزش و پرورش با نمایندگان از تعداد امضای استیضاح کنندگان کاسته شد اما همه استیضاح کنندگان قانع نشدند تا اینکه فراکسیون امید از رییس جمهور خواست وزیر آموزش و پرورش به جای استیضاح، استعفا دهد.

عضو شورای مرکزی فراکسیون امید ادامه داد: همزمان با مطرح شدن استیضاح وزیر آموزش و پرورش، بحث تغییر در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مطرح شد که از یک سو نمایندگان به دلیل کوتاه آمدن وزیر در برابر فشارهای بیرونی، از وی رضایت نداشتند و از سوی دیگر مخالفان دولت هم فشارهای زیادی بر وزیر فرهنگ و ارشاد وارد کردند.

موسوی افزود: وزیر سابق ورزش و جوانان هم نتوانست به خوبی از عملکرد خود دفاع کند و با توجه به مطالبات مردم، فضا برای تغییر این وزیر فراهم شد.

وی با بیان اینکه ترمیم کابینه ارتباط زیادی با رای دولت در انتخابات سال 96 دارد، گفت: وزارت آموزش و پروش با بخش وسیعی از مردم ارتباط مستقیم دارد که با توجه به نارضایتی های معلمان و بازنشستگان آموزش و پرورش، عملکرد دولت زیر سوال رفته بود و نیاز به تغییر در این وزارتخانه احساس می شد.

انتهای پیام/ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار