آبادان ؛

تدوین سند ۵ ساله توسعه آموزش و پرورش منطقه آزاد اروند

سند پنج ساله توسعه آموزش و پرورش منطقه آزاداروند در سال جاری تدوین می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان؛موسوی مدیر آموزش، تعالی و بلوغ کسب و کار سازمان منطقه آزاد اروند با اشاره به اتمام برنامه دو سالانه ای که پیشتر در قالب توسعه آموزش و پرورش تدوین و اجرا شد، گفت: در جلسه اخیر شورای آموزش و پرورش منطقه آزاد اروند، تدوین سند ۵ ساله توسعه آموزش و پرورش منطقه به تصویب رسید.

سید علی موسوی  افزود: برای تدوین سند پنج ساله سه کارگروه، شامل پشتیبانی و نوسازی و عمرانی و توسعه فضاهای آموزشی و پرورشی ورزشی، کارگروه آموزشی و توانمند سازی علمی، تحقیقاتی سرمایه های انسانی و کارگروه پرورشی، فرهنگی، تربیت بدنی، سلامت و بهداشت تشکیل شد.

وی ، اعضای کارگروههای یاد شده را شامل نمایندگان منطقه آزاد اروند، نمایندگان مدیران مدارس در سه مقطع تحصیلی، مدیران آموزش و پرورش شهرهای آبادان، خرمشهر، مینو شهر و اروندکنار، نماینده معلمان، مربیان، انجمن اولیاء، مشاوران و کارشناسان علوم تربیتی و مسائل آموزشی شهرهای آبادان و خرمشهر عنوان کرد.

مدیر آموزش، تعالی و بلوغ کسب و کار سازمان منطقه آزاد اروندگفت: مقرر شد تا اعضای کارگروههای مختلف هرچه سریعتر نسبت به تدوین سند یاد شده جهت طرح در شورای منطقه آزاد اروند و تصویب نهایی آن جهت اجرا در سال تحصیلی ۹۶ ـ ۹۷ اقدام کنند چرا که برنامه دو ساله طراحی شده پیشین تا پایان امسال به اتمام می رسد.

موسوی  همچنین با اشاره به تشکیل نخستین جلسه توسط  کارگروه پشتیبانی، نوسازی، عمرانی و توسعه فضاهای آموزشی و پرورشی ورزشی افزود: این جلسه مصوبات خوبی را در پی داشت که از جمله آن می توان به پیگیری و تبادل نظر درخصوص اجرای بند به بند مصوبات جلسه شورای آموزش و پرورش در رابطه با نحوه تکمیل اطلاعات و ارائه گزارشات آن در نشست بعدی این شورا، اولویت بندی برنامه های در دست اقدام سال تحصیلی جدید، برنامه ریزی جهت بازدید میدانی از تمامی مدارس سطح منطقه و آسیب شناسی فضاهای آموزشی منطقه در سه سطح کم برخوردار، نیمه برخوردار و برخوردار اشاره کرد.

وی  همچنین موضوعات پیشگیری از مراجعات و درخواستهای متفرقه و مکرر مدیران به سازمان منطقه آزاد اروند، بررسی طرح های خرید خدمات و بسته حمایتی آموزش و پرورش(برای پیگیری جهت اجرایی شدن در صورت نیاز ضروری)، بررسی وضعیت ثبت نام دانش آموزان کم برخوردار منطقه از ابتدای سال تحصیلی تاکنون و بررسی مشکلات برخی از مدارس(مطروح شده  توسط همکاران، مراجعات مردمی و سایر گزارشات واصله) را از دیگر مصوبات جلسه کارگروه پشتیبانی، نوسازی، عمرانی و توسعه فضاهای آموزشی و پرورشی ورزشی عنوان کرد.

به گفته موسوی، تشکیل جلسات این کارگروه حداقل هر هفته یک بار و حداکثر هر ۱۰ روز یک بار نیز جزو مصوبات قابل تاکید این جلسه بود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.