نماینده ولی فقیه در حج و زیارت از احتمال افزایش 40 درصدی زائران اربعین سال 95 خبر داد .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، نماینده ولی فقیه در حج و زیارت در حاشیه سفر به بجنورد، با بیان اینکه امسال شمار زائران ایرانیِ عاشورای حسینی با افزایش30 تا 40 درصدی به 100 هزار نفر رسید، گفت: به نظر می رسد شمار زائران اربعین نیز 30 تا 40 درصد افزایش یابد.

حجت الاسلام والمسلمین سید علی قاضی عسگر اجتماع بزرگ اربعین را شبه معجزه و در شرایط تهدید کنونی، یک اعجاز توصیف کرد و گفت: این تشکل بزرگ میلیونی و کاملا مردمی که فقط اختصاص به تشیع هم ندارد و اهل سنت و مسیحیت و اقوام مختلف دنیا در آن حضور دارند می تواند با جلوه های زیبای اخوت دینی، به عنوان نماد وحدت ملت های مقاوم و حرکتی استکبارستیز معرفی شود.

نماینده ولی فقیه در حج و زیارت شعار اربعین حسینی را "انی احامی ابدا عن دینی " اعلام کرد و گفت معنای واقعی این شعار، مقاومت بر سر اعتقادات است و صدا و سیما همچون پارسال می تواند الگوی حسینیِ همبستگی بین المللی را به جهان معرفی کند.

وی با اعلام تشکیل ستاد مرکزی اربعین در وزارت کشور گفت: مسئولیت کمیته فرهنگی بر عهده بعثه رهبری است و سازمان حج و زیارت هم با ایجاد سامانه هوشمند سماح، مدیریت اعزام زائران را بر عهده گرفته است .

حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسگر با دعوت مردم برای استفاده از این سامانه، به منظور اعزام و مدیریت بهتر مراسم معنوی اربعین، از افراد بیمار یا ناتوان خواست تا به جوانان فرصت ثبت نام و شرکت در این پیاده روی طولانی را بدهند.

وی در ادامه با اشاره به عزم جدی وزارت امور خارجه و سازمان حج و زیارت برای احقاق حقوق قربانیان و جان باختگان فاجعه منا گفت: دولت سعودی، سفارت سوئیس را به عنوان حافظ منافع خود معرفی کرده ولی در یک سال گذشته هیچ اقدامی نشده است.

نماینده ولی فقیه در حج و زیارت افزود: باید بخشی از این پیگیری ها از داخل محاکم عربستان و برخی از کشور ما و سفارت سوئیس انجام شود. ضمن اینکه با جمعی از وکلای کشور و حقوقدانان صحبت شد و وکلای مسلمان و غیرمسلمان از کشورهای اروپایی و آمریکایی و هندوستان برای احقاق این حقوق، اعلام آمادگی کردند. حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسگر مهمترین موضوع را تشکیل کمیته حقیقت یاب بین المللی برای مشخص شدن علل و عوامل این حادثه دانست.

انتهای پیام/ط

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.