نماینده ولی‌فقیه در سازمان حج و زیارت با بیان اینکه در عمره امسال افزایش قیمت نداریم، گفت: عمره امسال از نیمه ماه صفر آغاز می‌شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد، حجت‌الاسلام علی قاضی‌عسکر در همایش روحانیان عمره منطقه خراسان اظهار کرد: خوشبختانه با هماهنگی‌های خوب میان بعثه و سازمان حج و زیارت، امسال با تصمیم‌گیری به‌موقع توانستیم راهکارهای مناسب برای اجاره منازل عمره را به کار بندیم و برخی کسانی که در این حوزه تخصص داشتند، در موسم حج کار اجاره منازل را به عهده گرفتند و آغاز کردند.

قاضی‌عسکر تصریح کرد: امسال نه‌تنها در مقایسه با سال گذشته افزایش قیمت نداشتیم، بلکه فقط در حوزه مسکن توانستیم به مبلغ 34میلیون ریال سعودی تخفیف بگیریم که رقم درخورتوجهی بوده و این در حالی است که ما هم کیفیت منازل را افزایش داده‌ایم و هم قیمت‌ها را شکسته‌ایم و هم اجاره‌ها را کاهش داده‌ایم.

وی تاکید کرد: در نرخ عمره امسال نه‌تنها افزایش قیمت نداریم، بلکه قیمت‌ها کاهش نیز پیدا کرده است. از طرف دیگر حدود 8‌میلیون نفر در نوبت عمره قرار دارند که با توجه به ظرفیت‌های ایجادشده، حدود 9 تا 10سال طول می‌کشد تا این افراد به مکه مشرف شوند؛ البته به دنبال افزایش ظرفیت‌ها هستیم و در این مسیر اگر دو ‌روز از طول عمره بکاهیم، ظرفیت‌های اعزام افزایش پیدا می‌کند و تا همین لحظه افزایش این ظرفیت‌ها به میزان 850‌هزار نفر قطعی شده است که با توجه به شرایط، امکان افزایش ظرفیت وجود دارد.

قاضی‌عسکر با بیان این مطلب که عمره امسال از نیمه ماه صفر آغاز می‌شود، گفت: در حال حاضر تدابیر لازم برای گرفتن ویزاها آغاز شده و همدلی میان سازمان حج و زیارت و بعثه، سبب انجام چنین اقداماتی در مسیر رفاه زائر شده است.

 

برچسب ها: عمره ، افزایش ، قیمت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.